اجتماعی

تولید روزانه ۴ تن پسماند عفونی در استان

تولید روزانه ۴ تن پسماند عفونی در استان همدان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از تولید روزانه ۴ تن پسماند عفونی توسط بخش خصوصی و بیمارستان‌ها در کل استان خبرداد.

سید عادل عربی در گفت و گو با #همدان‌آنلاین با اشاره به تولید روزانه ۶۰۰ کیلو پسماند عفونی توسط مراکز خصوصی (کلینیک، دندان‌پزشکی و مطب‌ها)، بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی همدان با اقدامات قابل قبول خود و مشارکت با شرکتی مرتبط در حوزه بی خطر سازی زباله‌های عفونی و تفهیم الزام عقد قرارداد بخش خصوصی با این شرکت، توانست از خطرات جبران ناپذیر این دسته از پسماندها جلوگیری کند.

وی با تاکید براینکه پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها در خود مرکز درمانی توسط امکانات موجود بی خطر سازی می‌شوند، اظهار کرد: تنها مشکل بی خطر سازی این دسته از زباله‌های خطرناک مربوط به بخش خصوصی همانند مطب، دندان پزشکی و کلینیک‌ها است؛ صاحبان بخش خصوصی می‌توانند با عقد قراردادی بین خود و شرکت مربوطه اقدام به دفع این خطر بزرگ از جامعه انسانی و محیط زیست کنند.

عربی افزود: این دسته از شرکت ها پس از دریافت و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی، آنان را به مراکز دفع زباله شهرداری تحویل می‌دهد تا همانند سایر زباله ها به روند بازیافت و یا معدوم سازی اصافه شوند.

وی مخالفت بخش خصوصی شهرستان ملایر در انعقاد قرارداد بی خطرسازی پسماندهای عفونی را از جمله مشکلات محیط زیستی استان دانست و مطرح کرد: تعداد قابل توجه مراکز خصوصی این شهرستان باعث شده تا لزوم بی خطرسازی پسماندهای عفونی در ملایر بیش از سایر شهرستان‌ها احساس شود؛ از این سازمان نظام پزشکی این شهرستان به طور جدی درحال پیگیری و رفع خطرات احتمالی است.

عربی با اشاره به کمک دادستانی شهرستان نهاوند در روند بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی مراکز خصوصی، گفت: خوشبختانه بخش خصوصی یکی دیگر از بزرگ ترین شهرستان‌های استان، نهاوند نیز با کمک دادستانی اقدام به همکاری با شرکت مربوطه کرده و از بروز مشکلات احتمالی جبران ناپذیر دربین همشهریان خود جلوگیری کرده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن