اقتصادی

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی عدم استمرار توسط مدیران را از جمله ابزارهایی برای فاصله گیری از انتظارات دانست.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی عدم استمرار توسط مدیران را از جمله ابزارهایی برای فاصله گیری از انتظارات دانست.

به گزارش #همدان آنلاین عباس کشاورز سه شنبه ۲۶ شهریور در بیست و پنجمین اجلاس سالیانه موسسه تحقیقات دیم کشور، با اشاره به اثرگذاری کشت دیم در ۵ سال گذشته، گفت: تحقیقات در حوزه کشت دیم یکی از سخت ترین و پیچیده ترین موضوعات تحقیق است؛ متاسفانه کشت دیم هنوز به طور مناسب در کشور شناخته نشده و از ناپایداری رنج می‌برد.

وی با بیان اینکه حدود ۶ میلیون هکتار زمین دیم در ایران وجود دارد، عنوان کرد: متاسفانه باتوجه به مقدار قابل توجه زمین‌های دیم، درحال حاضر این دسته از زمین‌ها در فضای فرسایشی شدید قرار داشته و در فصل سرما رها سازی می‌شوند.

کشاورز آسیب پذیر ترین افراد را دیم کاران دانست و اظهار کرد: براساس قانون، افزایش تولید، حفظ منابع و افزایش درآمد کشاورزان از وظایف مسئولان جهاد کشاورزی بوده و از همین رو آنان در برابر زندگی کشاورزان مسئول هستند.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی تنوع در کشت دیم توسط کشاورزان را الزامی دانست و تصریح کرد: درشرایط عادی کشاورزان در زمین‌های خود اقدام به کشت ۷۰ درصد گندم و جو، ۵ درصد حبوبات کرده و بقیه زمین را رها می‌کنند؛ از این رو تنوع در کشت باعث جلوگیری از فرسایش زمین و برون رفت هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: غلات، حبوبات، علوفه و دانه روغنی ازجمله مواردی هستند که کشت آن کمک شایانی به کشاورزی می‌کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن