اجتماعی

تویسرکان، مهدفرش دستباف اصیل ایرانی

فرماندارتویسرکان گفت: طبیعت این شهرستان نه تنها در عرصه کشاورزی و محلی بلکه در عرصه بین‌الملل زبانزد خاص و عام است.

به گزارش #همدان‌آنلاین سیدرسول حسینی چهارشنبه ۲۷ شهریور در دهمین همایش گردو، مبل ومنبت درتویسرکان با اشاره به اینکه گردوی تویسرکان صاحب برند بین الملی است وتویسرکان راپایتخت طلای سبز ایران معرفی کرده است، مطرح کرد: درتویسرکان سالیانه قریب به 17500تن گردو از 5500هکتار اراضی تحت پوشش آن برداشت می‌شود.

وی در رابطه با منبت گلریز تویسرکان نیز بیان کرد:خوشبختانه منبت گلریز تویسرکان خاستگاه مبل ومنبت جهانی را بدست آورده واین نشان از فعالیت منبت کاران تویسرکان دارد؛ درحال حاضر بیش از 4753کارگاه و7700استادکار در این شهرستان وجود دارد.

حسینی با بیان اینکه تویسرکان مهد فرش دستباف اصیل ایرانی بوده که در طی سالها به دست فراموشی سپرده شده است، عنوان کرد: در صدد احیای این صنعت هستیم؛ خوشبختانه در حال حاضر سالیانه ۸۰۰۰متر مربع فرش دسباف در این شهرستان بافته و عرضه می شود .

فرماندار تویسرکان در ادامه اظهار کرد: تویسرکان با داشتن زیرساخت‌های متعدد و متفاوت عمرانی، اقتصادی ، فرهنگی ، کشاورزی ، صنعتی و غیره جایگاه اصلی خود را نه تنها در استان که در کل کشور به دست آورده است؛ از این رو چشم انداز بسیار خوبی را می‌توان در راستای رونق این شهرستان در آینده پیش‌بینی کرد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد : بسیار خوشحالیم که امروز شاهد میهمانانی از استان و کشور ترکیه هستیم؛ با صراحت می توان گفت که علت حضور این مهمانان ترکیه‌ای محصول مشترک این دو شهر اما با کیفیتی بسیار متفاوت است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن