سیاسی
موضوعات داغ

مسئولین بدون آگاهی اظهار نظر نکنند/ ذرت‌های آلوده با چه هدفی انبار شده است؟

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تکذیب صحبت‌های خود مبنی بر وجود ذرت‌های آلوده توسط افراد مختلف را، نشان از عدم آگاهی و یا حمایت آنان از اشخاص سودجو و قانون شکن دانست.

امیر خجسته در گفت‌وگو با همدان آنلاین، با اشاره کشف ۱۴۰ هزار تن ذرت‌ آلوده در بندر امام خمینی(ره)، تصریح کرد: در سال ۹۵، ۵۰۰ هزار تن ذرت وارد کشور شده که در این بین ۳۹۵ هزارتن با تأیید سازمان استاندارد و بهداشت وارد بازار شده است؛ همچنین ۱۴۰ هزار تن ذرت آلوده به سم افلاتوکسین در طول آزمایشات شناسایی شد که متاسفانه پس از گذشت قریب به ۴ سال هنوز مرجوع و یا امهاء نشده است.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه ذرت‌های آلوده به قارچ سمی و سرطان زا به دلایل نامعلوم به مدت چهارسال در انبار بندرامام نگهداری شده است، مطرح کرد: سم این قارچ به شکلی است که نسبت به روز قبل خود شدیدتر شده و خطر بیشتری را برای جان انسان دارد؛ خوردن این مواد آلوده توسط دام و طیور باعث سمی و سرطان‌زا شدن گوشت، شیر و تمامی محصولات آن‌ها می‌شود.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در خانه ملت با اشاره به دستور امهاء این ذرت‌های آلوده توسط رئیس جمهور پس از انتشار سخنان خود در این رابطه، اضافه کرد: ۱۴۰ هزارتن ذرت آلوده باید در سال ۹۵ به برزیل مرجوع و یا امها می‌شد اما به‌دلایل نامعلومی با میلیاردها تومان هزینه از بیت‌المال، به مدت ۴ سال است که در انبار بندر امام نگهداری می‌شود.

وی در واکنش به تکذیب خبر وجود ذرت‌های آلوده در کشور، توسط داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود، اظهار کرد: این تکذیبیه مربوط به کل خبر نیست؛ منظور آقای محمدی وجود این ذرت در بازار بوده است چراکه پس از افشای نگهداری ذرت‌های آلوده، شایعاتی در خصوص عرضه آنان در بازار مطرح شد؛ از این رو تکذیبیه ایشان ربطی به سخنان بنده ندارد و مربوط به این شایعات بوده است.

خجسته تکذیب کنندگان خبر وجود ذرت‌های سمی به مدت چهارسال در انبار ایران را افرادی ناآگاه و یا حامی این متخلفان دانست و افزود: افرادی که بی اطلاع هستند بهتر است به جای نظر دادن شخصا در محل نگهداری، مراجعه و آنان را مشاهده کنند تا راه‌حلی منطقی را به‌دست آوریم؛ اشخاصی هم که به دلیل حمایت از قانون شکنان این خبر را تکذیب می‌کنند، بدون شک شناسایی و مورد برخورد قاطع قرار می‌گیرند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه تمامی فعالیت‌ها در گمرک مورد توجه و بازرسی دقیق قرار گرفته است، گفت: درصورت مشاهده و مطلع شدن از کوچک‌ترین تخلف در گمرک، ابتدا اخطار و درصورت عدم اصلاح اقدام به افشاگری می‌نمایم؛ نمایندگان مردم وظیفه دفاع از حقوق و منافع مردم را دارند و باید برای انجام وظیفه خود هزینه‌ دهند.


عضو کمیسیون مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مجلس انتظار می‌رود با متخلفان برخورد قاطعی داشته باشد، خاطرنشان کرد: عده‌ای انبار کردن ذرت‌های آلوده، سرطان‌زا و سمی را متعلق به شرکتی خصوصی می‌دانند درصورتی که این عمل توسط شرکتی دولتی به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: به هرطریق که ممکن است باید وضعیت ذرت‌های آلوده‌ای که در بندر امام انبار شده و شخصا مشاهده کرده‌ام مشخص شود.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند درخانه ملت شفافیت را به معنای دفاع از حق مردم خواند و خطاب به متخلفان و سودجویان تذکر داد: با جدیت اعمال و فعالیت‌های گمرک رصد شده و درصورت عدم اصلاح افشاگری و برخوردی مطابق قانون صورت خواهد پذیرفت؛ چراکه هر ۳قوه با جدیت پیگیر این موضوع هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن