فرهنگ و هنر

بار میراث‌فرهنگی را ما به دوش کشیدیم


شهردار همدان، در رابطه با اجلاس جهانی راه ابریشم از کم‌کاری مسئولان میراث فرهنگی گلایه کرد.
به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، عباس صوفی، سه‌شنبه ۲۱ آبان در ۵۵امین جلسه صحن شورای اسلامی شهر همدان، گفت: اجلاس راه ابریشم، برنامه‌ای برنامه‌ای موفق و لازم بود که مدیریت شهری به جای مسئولین میراث فرهنگی انجام وظیفه کرد.
وی با تأکید بر اینکه، از هر ظرفیتی برای معرفی همدان باید استفاده کرد، اظهار کرد: به واسطه این همایش آبرومند، رئیس سازمان جهانی یونسکو از همدان طی ارسال تقدیر نامه، تشکر و قدردانی کرده است.
‌وی ضمن بیان اینکه بگفته دکتر ایوبی، در فرانسه، بارها از اجلاس راه ابریشم همدان نام آورده شده، ذکر کرد: ایجاد روابط حسنه بین‌المللی از وظایف اصلی ما است که باید در انجام آن کوشا باشیم.
صوفی با ذکر اینکه ما مدعی تاریخ و تمدن ۵۰۰ ساله در همدان هستیم، تصریح کرد: تا کنون سازمان تخصصی یونسکو به همدان نیامده بود و این اجلاس بهانه‌ای برای حضور و شناخت همدان بود.
وی در اشاره به دستاوردهای این اجلاس توضیح داد: هیچ همایشی در دنیا، پس از دو هفته مورد بررسی قرار نمی‌گیرد، برای نتیجه دادن این برنامه به زمان نیاز داریم.
وی ادامه: سازمان جهانی یونسکو خواستار اهدا جایزه جهانی اخلاق در علم، توسط شهردار همدان بود که به علت عدم صدور ویزا و عدم ایجاد حواشی حضور پیدا نکردیم، قطع به یقین این مورد از دستاورد های این اجلاس است.
صوفی با ذکر اینکه سایت جهانی یونسکو صفحه‌ای مختص به همدان ایجاد کرده است، گفت: در طی این اجلاس، سران برجسته‌ی یونسکو حضور داشتند و همدان را لایق حداقل یک اثر ثبت شده جهانی دیدند.
وی با ذکر اینکه میراث فرهنگی باید در خصوص عدم انجام اقدامات لازم برای ثبت جهانی توضیح دهد، اظهار کرد: نماینده یونسکو، قول راه‌اندازی دفتر یونسکو را داده که در حال پیگیری است.
شهردار همدان با بیان اینکه دومین موزه جهانی یونسکو پس از چین در همدان افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: انجام این کار به شرط آماده سازی زیر ساخت های لازم است و تأمین هزینه های آن هم به عهده یونسکو است.
وی با تأکید براینکه هدف تمام دستگاه‌ها، سربلندی همدان است، گفت: در این اجلاس از ۱۴ کشور جهان مهمان داشتیم که شرایط زندگی و امنیت مردم را دیدند.
وی در اشاره به بحث خواهر خواندگی با شهرستان بم، ذکر کرد: برای انجام این کار ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم که ضروری بود و خواهر خواندگی با اصفهان و تبریز هم انجام خواهیم داد.
وی در نقد بعضی از فعالان گردشگری در خصوص صرف هزینه برای این اجلاس، گفت: هر اقدام و هر میزان هزینه که می‌کردیم نمی‌توانستیم، همدان را اینگونه به جهان معرفی کنیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن