سیاسی
موضوعات داغ

فردا، روز سرنوشت ساز مجلس

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس‌شورای اسلامی از احتمال توقف افزایش ۳۰۰ درصدی و نزول قیمت بنزین در روز آینده خبرداد.

امیر خجسته دقایقی پیش در گفت‌وگو با همدان‌آنلاین با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در رابطه با کاهش قیمت غیرکارشناسی بنزین در روزجاری، مطرح کرد: باتوجه به اینکه این تصمیم غیر کارشناسی بوده و باعث شکل‌گیری شوک قوی و عجیبی دربین مردم شده است، نمایندگان مجلس در روزجاری با برگزاری جلسات متعدد و جمع‌آوری امضا، در نهایت طرح ۳ فوریتی را برای کنترل این شرایط تنظیم کردند.

عضو کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید براینکه تصمیم ناگهانی دولت ازجهات مختلف اشتباه بوده است، گفت: براساس یک ماده واحده، وزیر نفت اجازه افزایش سالیانه قیمت سوخت به صورت ملایم، تدریجی و قانونی را دارد؛ افزایش به یکباره ۳۰۰ درصدی قیمت بنزین در ساعت پایانی روزجمعه یک عمل نادرست، مشکوک و غیر کارشناسی بوده است.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند از مخالفت تمامی نمایندگان مجلس از همه احزاب سیاسی خبرداد و گفت: تمامی نمایندگان اصول‌گرا و اصلاح طلب با وحدت نظر، فردا در صحن علنی مجلس به‌منظور برخورد قاطع با مسئولان و بازگرداندن آرامش در سطح جامعه حاضر خواهندشد.

وی تصویب افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت بنزین توسط دولت با هماهنگی ۳ قوه را عملی نادرست دانست و تصریح کرد: شوک ناگهانی قیمت بالای بنزین در ساعت ۲۴ روزجمعه عملی خطرناک و مشکوک بود؛ تمامی مسئولین مربوطه فردا باید پاسخگوی سوالات نمایندگان مجلس در جلسه علنی باشند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس‌شورای اسلامی طرح ۳ فوریتی را نجات بخش شرایط فعلی خواند و خاطرنشان کرد: حق مردم ایران، این شوک بزرگ نیست؛ مجلس، روز آینده به صورت علنی به منظور مشاهده مردم از چگونگی برخورد نمایندگان خود با مسئولین برهم زدن آرامش جامعه برگزار خواهد شد.

وی با تاکید براینکه مجلس خانه مردم بوده و نمایندگان وظیفه دفاع از حقوق مردم را دارند، بیان کرد: مجلس قدرت مردم است و نمایندگان باید فردا به جهانیان قدرت مردم را نشان دهند و با جدیت از مواضع خود و مردم دفاع کنند.

خجسته با تاکید براینکه رئیس جمهور باید پاسخگوی علت تصویب افزایش ناگهانی قیمت بنزین بدون اطلاع مجلس و با هماهنگی سران ۳ قوه باشد، یادآورشد: به زودی نمایندگان مجلس خواستار پاسخ صریح رئیس جمهور در خانه ملت خواهندبود؛ دولت باید با اطلاع مجلس به صورت کاملا ملایم سالیانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان را به قیمت بنزین اضافه کنند اما این عمل شوکی بزرگ به مجلس و مردم بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن