اقتصادی

قیمت میوه و تره‌بار را نمی‌توان کنترل کرد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره همدان از احتمال گران شدن قیمت میوه و تره بار خبر داد.

محمد فامیل متقی در گفت و گو با همدان‌آنلاین با اشاره به افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر خودروهای حامل میوه و تره بار، گفت: درنهایت علی رغم تمامی سخنان در رابطه با عدم تاثیر قیمت بنزین بر اقلام مصرفی به‌ویژه میوه و تره بار، پس از گذشت مدت زمان 1 هفته تا 10 روز تاثیر خود را بر کرایه‌ها و به طبع آن میوه و تره بار خواهد گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بازار همدان در آرامش کامل به سر می‌برد، گفت: هم‌اکنون میدان تره‌بار همدان از تمامی اجناس تکمیل بوده و کمبودی را در میادین فروش شاهد نیستیم؛ باید توجه داشت که قیمت میوه و تره بار براساس عرضه و تقاضا تعیین شده و به همین دلیل کنترل بر بازار فروش آن سخت و گاها غیر ممکن است.

فامیل متقی با بیان اینکه تاکنون هیچ‌گونه گران‌فروشی را در این صنف شاهد نبوده‌ایم، مطرح کرد: نرخ‌ها براساس فاکتور خرید بررسی شده و توسط بازرسین رصد می‌شوند؛ همچنین تفاوت قیمت میوه در نقاط مختلف شهر ربطی به بازار نداشته و به دلیل منطقه خرید میوه و فروش آن است که این مورد نیز براساس فاکتور خرید رصد می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره همدان همچنین از افزایش قیمت خیار و گوجه خبرداد و عنوان کرد: به‌دلیل ورود این دو محصول از استان‌های جنوبی و تردد مشکل خودروهای حامل، شاهد افزایش قیمت و گاها مشکل در تامین آن‌ها هستیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن