اقتصادی
موضوعات داغ

گران‌فروشی در همدان نداشتیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از از عدم ثبت گران فروشی مرتبط با افزایش قیمت بنزین خبرداد.

حمیدرضا متین در گفت و گو با همدان‌آنلاین، با اشاره به افزایش گشت‌های بازرسی سازمان صمت از واحدهای صنفی در حاشیه افزایش قیمت بنزین، بیان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه گرانی مرتبط با بنزین در بازرسی‌ها ثبت نشده و بازار همدان همانند گذشته مشغول فعالیت است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت در هیچ یک از بنک‌داران، خواروبار فروشان و اصناف دیگر مشاهده نشده است، گفت: در این مدت قیمت روغن خوراکی نیز روند نزولی داشته و فردای انتشار خبر افزایش قیمت بنزین، با 4 درصد کاهش قیمت مواجه بودیم؛ لازم به ذکر است در این مدت تنها وانت‌بارها با افزایش قیمت روبه‌رو شدند که متولی رسیدگی به آنان شهرداری است.

وی ضمن قدر دانی از مردم استان همدان به دلیل اطلاع رسانی به موقع و تماس با شماره 124 سازمان صمت برای گزارش گران‌فروشی‌ها، افزود: در این مدت مردم کمک‌های  قابل توجهی را به بازرسین سازمان صمت کرده‌اند؛ درحاضر نیز بازرسین سازمان صمت آماده باش بوده و علاوه بر نظارت‌های مستمر خود، منتظر دریافت گزارشات مردمی از طریق سامانه 124 هستند.

متین اضافه کرد: درحال حاضر نیز منکر اجحاف سوپر مارکت‌ها در این مدت نیستیم اما باید توجه داشت که این دست از اقدامات بسیار کم و ناچیز بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید براینکه افزایش قیمت بنزین بر کالاهای اساسی هیچ‌گونه تاثیری نداشته است، تصریح کرد: حمل این دسته از کالاها به واسطه خودروهای سنگینی که سوخت خود را از گازوئیل تامین می‌کنند انجام می‌شود از این رو هیچ گونه افزایش قیمت در این قبیل کالاها را شاهد نخواهیم بود. متین با اشاره به کشف 2 محموله بزرگ قاچاق سیگار و 1 بیل مکانیکی قاچاق به ارزش  1 میلیارد تومان، مطرح کرد: در هفته گذشته طی گشت‌های شبانه بازرسین سازمان صمت، کالاهای قاجاق ذکر شده کشف و به مراجع مرتبط تحویل داده شد؛ لازم به ذکر است هیچ یک از موارد کشف شده ربطی به افزایش قیمت بنزین ندارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن