فرهنگ و هنر

کشف و ضبط اشیای تاریخی با قدمت دوران هزاره اول قبل از میلاد در همدان

کشف و ضبط اشیای تاریخی با قدمت دوران هزاره اول قبل از میلاد در همدان

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور گفت: به همت مأموران یگان حفاظت استان همدان، اشیای تاریخی با قدمت دوران هزاره اول قبل از میلاد، ”اشکانی، اسلامی و معاصر” کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، به‌نقل از روابط‌عمومی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی همدان، سردار سرتیپ دوم امیر رحمت‌الهی بیان کرد: یگان حفاظت استان همدان در ادامه روند دستگیری قاچاقچیان اموال تاریخی و به محض کسب اخبار واصله از دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر خرید و فروش مقادیری اشیای عتیقه در شهرستان نهاوند، با تشکیل تیم ویژه بررسی و تحقیق موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

 وی با بیان اینکه، مأموران به محض تایید صحت خبر، با هماهنگی مقام قضایی، به همراه نیروهای انتظامی در عملیاتی غافلگیرانه به منزل یکی از قاچاقچیان عتیقه مراجعه کردند، ادامه داد: 27 قلم شیء تاریخی و فرهنگی، شامل 13 عدد سکه از جنس نقره و مس (اشکانی)،  پیکرک از جنس مفرغ (هزاره اول قبل از میلاد)، 7 عدد انگشتری از جنس نقره و مس (بدل)،  مهره عقیق (دوره تاریخی)، کاسه مسی (دوره اسلامی)، سه عدد خنجر (دوره معاصر)، شیء نیم‌دایره فلزی (دوره معاصر) کشف شد.

رحمت‌الهی افزود: در این عملیات فرد دستگیر شده به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن