اجتماعی

سردرگمی دیگر در شورای شهر

داستان پرتکرار سردرگمی و نظرات ضد و نقیض شورای شهر مجددا تکرار شد.

بدون شک تلفیق تولید سرمایه همزمان با ایجاد شرایط مناسب شهری برای شهروندان ایده‌ای منطقی و عاقلانه است؛ ایده‌ای که مدت‌هاست شورای شهر و شهرداری در‌صدد اجرای آن در شهر برآمده‌اند..

تبلیغات شهری به واسطه استفاده از ظرفیت مناسب پل‌های عابر پیاده یکی از پدیده‌های درآمد زایی قابل توجه برای شهرداری‌ها، شرکت‌های تبلیغاتی و به طبع آن سایر واحدها و اصناف وابسته است.

از همین رو درسال‌های اخیر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهری جهت ساخت ۵ پل‌عابر پیاده در نقاط پرتردد و خطرناک شهری و همچنین درآمدزایی، اقدام به انتشار فراخوانی با عنوان BOT برای شرکت‌های مربوطه کرد؛ بر اساس این فراخوان شرکت برنده با قبول ساخت ۵ پل عابر پیاده در نقاط از قبل مشخص شده توسط شهرداری، مدت زمان قابل توجهی را اجازه بهره‌مندی تبلیغاتی از سازه‌های خود را بدست می‌آورد..

شرکتی از استان یزد، برنده فراخوان پرهزینه اما وسوسه انگیز تبلیغاتی در این ماجرا بود.

اما این ماجرا زمانی خالق علامت سوالی بزرگ و گیج کننده می‌شود که پس از اتمام ماجرا در اقدامی عجیب و در سکوت کامل سازمان بازرسی، تخلفی بزرگ و فاحش در این فراخوان صورت می‌پذیرد..

خدمات خیرخواهانه و انجام وظیفه شهرداری و ساختمان شیشه‌ای بهنام جو بر هیچ‌کس پوشیده نیست، اما بهتر نبود تا این موقعیت طلایی به دست شرکت‌های همدانی‌ سپرده شود تا با شرایط بهتری از این موقعیت جهت معرفی شهر بهره‌مند شوند؟

هیچ تخلفی صورت نگرفته است

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان جابه‌جایی ساخت 2 پل عابر پیاده و استفاده تبلیغاتی از آن با پل پژوهش را قانونی دانست.

سید مسعود عسگریان در گفت و گو با همدان آنلاین با اشاره به فراخوان ساخت 5 پل عابر پیاده در نقاط مختلف شهر و بهره‌وری تبلیغاتی 11 ساله از سازه‌ها، مطرح کرد: قرار دارد ذکر شده در سال جاری با شرکتی یزدی امضا و به ثبت رسید؛ این شرکت یزدی درطی نامه‌ای اقدام به اعتراض ساخت 2 پل به دلیل نبود توجیه اقتصادی کرده و خواستار تغییر شرایط شد.

این عضو شورای شهر باتاکید اینکه در تمامی قراردادها می‌توان در طی فرایندی قانونی همانند تشکیل کمیسیون اقدام به تعویض بخشی از موارد ذکر شده در چارچوب قانونی کرد، افزود: خواسته این شرکت یزدی در کمیسیون فنی شهرداری به شکل کاملا قانونی مطرح و تعویض  ساخت 2 پل عابرپیاده با پل پژوهش تصویب شد.

تخلف است/ هفته آتی شهردار پاسخگو باشد

عضو دیگر شورای شهر همدان از بررسی این موضوع در کمیسیون شورا در هفته آینده خبر داد و گفت: قطعا این اقدام تخلف قانونی محسوب می‌شود؛  اما باید توجه داشت که وضعیت پل‌های عابر پیاده در سطح شهر مطلوب نیست.

ابراهیم مولوی با اشاره به به اینکه نگهداری از پل‌های سطح شهر و سرویس دهی مناسب به آن‌ها از ساخت پل‌های عابر پیاده بهتر است، عنوان کرد: 90 درصد پل‌ها سرویس دهی مناسبی ندارند و من به عنوان یک شهروند همدانی از وضعیت آنها رضایت کافی ندارم .

وی با بیان اینکه شهرداری در صدد ایجاد قرارداد بایک شرکت برای سرویس دهی مناسب پل‌های سطح شهر است، تصریح کرد: اگر این قرارداد منعقد شود، بدون شک مشکل شرکت یزدی برای ساخت پل‌ها رفع خواهد شد.

مولوی خاطرنشان کرد: از آنجایی که شورا وظیفه نظارت بر شهرداری را دارد، قطعا هیچ تخلفی از سوی شهرداری بدون پاسخ و پیگیری نخواهد ماند و مجموعه خدمات شهری شهرداری باید از هفته آتی پیگیر این موضوع باشند.

گفتنی است مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک در این خصوص از مصاحبه اجتناب کرده و پاسخگویی را به سازمان‌های نظارتی منتقل کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن