فرهنگ و هنر

فرشته نجات آهن‌فروشان در راه است

مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، اجرای کامل طرح تفصیلی را پایان مشکلات خیابان اکباتان و کسبه آن اعلام کرد.

علی مالمیر در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، بیان کرد: این طرح از خیابان سرگذر آغاز، از خیابان اکباتان عبور و از بلوار الوند خارج می‌شود و دسترسی بازار را تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه، استاندار اجرای این طرح را دستور داده است، ذکر کرد: اجرای این طرح چند سالی به تعویق افتاد اما اکنون تصمیم به اجرا و فازبندی آن گرفتیم تا هرچه سریع‌تر مشکلات آن منطقه رفع شود.

وی با ذکر این مطلب که اجرای این طرح موجب، احیا کاروانسراها و ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در محوطه ورودی هگمتانه می‌شود، ادامه داد: این طرح همچنین سبب تکمیل موزه منطقه‌ای می‌شود که رونقی به خیابان اکباتان می‌دهد.

مالمیر با اشاره به این مطلب که این طرح تغییر کاربری واحدهای ناهمگن این منطقه و اعطای ماهیت جدید به آنها را در پی دارد، گفت: تغییر کاربری بازار آهن فروشان به مشاغل همگن با بافت منطقه، از جمله مشاغل گردشگری و پیش‌بینی مشوق‌هایی در این زمینه از خصوصیات مسلم این طرح است.

وی در خصوص ضرورت و فواید اجرای طرح تفصیلی توضیح داد:  ایجاد دسترسی مناسب کل بازار و رفع مشکل کسبه در خصوص حمل و نقل، اهمیت احیای سراهای داخل بازاربا مشارکت اداره میراث فرهنگی، شهرداری همدان و کسبه به ‌منظور رونق بازار خیابان اکباتان از دیگر موضوعاتی است که این طرح به دنبال دارد.

وی با اشاره به بحث ثبت جهانی تپه هگمتانه، اظهار کرد: هر زمان امکان ثبت جهانی هگمتانه وجود دارد و اقداماتی مانند اجرای طرح تفصیلی کمک کننده به این امر است.

مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، در پایان عنوان کرد: ساماندهی هگمتانه از امور مهم اداره میراث فرهنگی است و تلاش در ثبت جهانی هرچع  سریع‌تر آن داریم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن