اقتصادی

چند قدم فاصله تا ثبت جهانی

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، سیر همدان، محصولی ویژه و خاص استان است.

امیر خجسته در گفتگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، بیان کرد: ثبت جهانی سیر همدان به خصوص منطقه سولان، چندین سال در مسیر پیگیری قرار داشت که اکنون در حال انجام آخرین مرحله این امر هستیم.

وی با بیان اینکه، این محصول استان، دارای خواص ویژه‌ای نسبت سایر سیرها است، ذکر کرد: همدان قطب سیر کشور است و از سایر استان‌ها سیر خود را به استان ما آورده و در این شهر به علت آوازه آن فروش می‌رسانند.

وی با ذکر اینکه، طی جلسه‌ای خواستار تسریع روند ثبت جهانی سیر شدیم، گفت: سیر همدان باید به ثبت ملی و بین‌المللی رسیده و به برند ویژه استان تبدیل شود.

وی با تأکید بر اینکه، ثبت بین‌المللی سیر قطعی است، اظهار کرد: سیر منطقه سولان استان همدان، بیشترین میزان کشت را دارد و پس از ثبت این محصول اقتصاد این منطقه رونق خواهد گرفت.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، در پایان با ذکر این مطلب که، در ماه های اخیر جلسه‌ای با نماینده سیرکاران و  وزیر کشاورزی در برگزار شده است، اعلام کرد: کاهش قیمت سیر در بازار زحمت کشاورزان را ار بین می‌برد، به همین منظور، محدودیت صادرات این محصول برداشته شده تا با افزایش صادرات قیمت محصول نیز افزایش چشم‌گیری داشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن