فرهنگ و هنر

٢٨ نفر دستگیر شدند

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همدان، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان امروز یکشنبه 10آذر گفت: طی دو ماهه فصل پاییز، ٢٨ نفر در رابطه با جرایم حوزه میراث فرهنگی دستگیر شدند.

سرهنگ محمد رضا حاجی عزیزی، بیان کرد: در طی دو ماه مهر و آبان امسال ٢٨ نفر در رابطه با حفاری غیرمجاز و استفاده از  فلزیاب ، خرید و فروش اشیاء تاریخی در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، بهار، رزن و اسدآباد دستگیر شده اند.

وی با ذکر اینکه، این دستگیری ها موجب به کشف ٢٩ قلم اشیاء تاریخی شده است، گفت: از جمله این اشیا کشف شده، یک پیکره  مفرغی مربوط به هزاره اول ق م در نهاوند، ۵ دستگاه فلزیاب و همچنین یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و ادواتی از قبیل موتور برق، پیکور برقی و ادوات دیگر شده است.

حاجی عزیزی در خصوص عملیات مشترک با سایر دستگاه ها، اعلام کرد: با عنایت به رویکرد یگان حفاظت در توسعه مشارکت های اجتماعی و نیز بهره گیری از ظرفیت های دستگاه ها و یگان های همکار، در طی این مدت ،  ١۶ جلسه تعامل و همکاری با رده های مختلف نیروی انتظامی، دستگاه های ذی ربط، دهیاران و انجمن های میراث فرهنگی در سطح استان برگزار نموده و ١٠ مورد عملیات مشترک در قالب گشت تلفیقی و عملیات کشف و دستگیری، اجرا نموده ایم.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان، خاطر نشان کرد: مرکز فرماندهی و کنترل این یگان در همدان به شماره تماس  ٣٢۵٢٨٠٣٠ به صورت ٢۴ ساعته آماده دریافت هرگونه اخبار و گزارش‌های مردمی مربوط به جرایم حوزه میراث فرهنگی می باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن