اقتصادی

کی راست میگه؟

پس از صحبت های رئیس سازمان صنعت و معدن همدان، مبنی بر عدم افزایش قیمت خودرو، برخی از نمایشگاه‌داران و خریداران خودرو اعتراض کردند که چنین نیست و خودرو دچار حداقل 30 درصد افزایش قیمت شده است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو همدان، از افزایش 15 درصدی قیمت خودرو خبر داد.

اکبر دیزجیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، بیان کرد: از تاریخ 24 آبان ماه، پس از گرانی بنزین، خودرو نیز دچار افزایش قیمت 10 الی 15 درصدی شده است.

وی با اشاره به خودروهای دوگانه سوز، اظهار کرد: به علت گرانی بنزین، تقاضا برای خودروهای دوگانه سوز افزایش یافته و دچار افزایش قیمت شده است.

وی با ذکر اینکه بازار خودرو از تب و تاب افتاده است، گفت: اکنون بازار در وضعیت آرامی به سر می‌برد و دچار رکود است.

وی با بیان اینکه، شرکت های خودروسازی به علت تقاضای مردم شروع به ثبت‌نام می‌کنند، ادامه داد: شرکت‌های خودروسازی مانند ایران‌خودرو وسایپا، خودروهای صفر و بدون کارکرد در بازار توزیع می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه نبض تپنده بازار خودرو در دست شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا است، ذکر کرد: بازار به عرضه و تقاضا بستگی دارد و علی‌رغم گرانی بنزین به علت تقاضای مردم، شرکت‌ها ثبت‌نام توزیع خودرو را شروع کرد‌ه‌اند.

دیزجیان، با بیان اینکه، برخلاف افزایش تقاضا، در بحث فروش کاهش داشتیم، عنوان کرد: افزایش تقاضا سبب کوتاه شدن دست دلالان خودرو از بازار شده است که در آرامی جو بازار تأثیرگذار است.

وی اظهار کرد: به علت ناآرامی وضعیت بازار و نوسانات اقتصادی، افراد از سرمایه‌گذاری در بازار خودرو پرهیز کرده و به معاملات طلا و دلار روی آورده‌اند.

وی در خصوص ماشین سنگین‌ها، ذکر کرد: این نوع خودرو حالت درآمدی دارد و با بحث خودرو سواری متفاوت است، اما این بازار هم در آرامش به سر می‌برد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن