اقتصادی

همدانی‌ها 154 میلیارد تومان به شرکت گاز بدهکارند

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: در حال حاضر مشترکین  154 ميليارد و 945 ميليون تومان به شرکت گاز استان همدان بدهکار هستند.

عبدالله فیض در گفتگو با همدان آنلاین با بیان اینکه از ابتداي سال‌جاري تا پایان مهرماه بيش از يك ميليارد و 620 ميليون مترمكعب در استان همدان گاز طبيعي مصرف شده است، اظهار داشت: مصرف گاز در استان در مقايسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته مصرف گازطبيعي حدود 9/16 درصد كاهش يافته است.

وی ادامه داد: فیاض به تعداد مشترکین پرمصرف گاز در استان اشاره کرد و افزود: تعداد 30مشترك پرمصرف گازطبيعي در استان همدان وجود دارد كه شامل مشتركين عمده و جايگاه‌هاي CNG است.

فیاض با تأکید بر رعایت توصیه‌های ایمنی توسط مردم در فصل سرما، خاطرنشان کرد: مشترکین از وسايل گرمايشي استاندارد و متناسب با فضا و ابعاد محيط با راندمان انرژي بالا استفاده و نسبت به تنظیم دماي معتدل بر روي 18 تا 21 درجه سانتيگراد و نصب دماسنج در محيط اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه طول شيلنگ‌هاي گاز نبايد حداكثر از يك و نيم متر بيشتر باشد، تصریح کرد: شيلنگ‌هاي گاز هرگز نبايد در معرض حرارت اجاق گاز و ساير وسايل گازسوز قرار گيرند و پوسيدگي و شكننده بودن شيلنگ‌ها هر سال بايستي چك شود.

وی ادامه داد: براي محكم كردن شيلنگ‌هاي گاز از يك طرف به وسايل گازسوز و از طرف ديگر به شير گاز تنها بايد از بست‌هاي فلزي استفاده کرد و با كف صابون، آزمايش عدم نشت گاز را انجام داد.

فیاض با اشاره به عوامل انتشار گاز منواكسيد كربن(CO) و گازگرفتگي، یادآور شد: نبود دودكش يا مسدود بودن مسير آن، نداشتن كلاهك Hشكل در خروجي دودكش، استفاده از يك دودكش براي دو يا چند وسيله گازسوز و  قراردادن حرارت گير در مسير دودكش از جمله عوامل انتشار منواکسید کربن هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح حذف قبوض كاغذي گازبها از ابتداي آذرماه سالجاري اجرا شده است، خاطرنشان کرد: قبوض گازبها از طريق پيام كوتاه براي مشتركين ارسال مي‌شود و مشتركين مي‌توانند به دو روش ارسال شماره اشتراک به شماره 1000194 و مراجعه به سایت شرکت گاز استان به آدرس www.nigc-hm.ir  شماره تلفن همراه خود را براي طرح فوق اعلام کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان همچنین تصریح کرد: روش‌هاي فوق از طريق بيلبوردها و پل‌هاي شهري، صداوسيماي مركز همدان، بدنه اتوبوس‌هاي داخل شهري و ‌فضاي مجازي اطلاع‌رساني شده اما تا اجراي كامل طرح، تا اطلاع ثانوي علاوه بر اعلام صورت‌حساب از طريق پيامك، قبوض كاغذي نيز توزيع خواهد شد.

وی با بیان اینکه نحوه قرائت كنتورها طبق روال قبل از طريق مامورين كنتورخوان شركت گاز استان همدان انجام خواهد شد، گفت: مشتركين از طريق سامانه پيامكي به شماره 30008811،‌ سامانه تلفن گويا با شماره 38282011 و سايت اينترنتي شركت به آدرس www.nigc-hm.ir مي‌توانند نسبت به ثبت شماره كنتور و مشاهده قبض گازبها اقدام کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن