اقتصادی

جاماندگان از طرح ملی مسکن نگران نباشند

طرح ملی مسکن در راستای خانه‌دار شدن قشری از جامعه که تا کنون از هیچ‌گونه تسهیلاتی در این زمینه برخوردار نبوده‌اند، در حال اجراست.

به گزارش همدان آنلاین ، در این طرح قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شامل ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر از سوی بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده احداث شود.

بر اساس آنچه پیش از این اعلام شده، متقاضیان شرکت در این طرح وام‌هایی بین 75 تا 100 میلیون تومان با سود 18 درصد دریافت خواهند کرد و در طول 12 سال اقساط این تسهیلات را به روش ساده و پلکانی و با سودی بین 100 تا 160 میلیون به بانک عامل پرداخت خواهند کرد.

ثبت‌نام نخستین گروه از استانها در این طرح از 21 آبان‌ماه آغاز شد و در چند مرحله ادامه یافت تا در روز 16 آذرماه به مدت سه روز نوبت به استان‌های یزد، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و کرمانشاه رسید.

در استان همدان متقاضیان از شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد، تویسرکان، بهار، جورقان، کبودرآهنگ، گیان و سرکان می‌توانستند در سامانه ثبت‌نام کنند که در همان ساعت اولیه ظرفیت تقریبا تکمیل شد.

عده‌ای از این طرح جا ماندند و نسبت به تکمیل سریع ظرفیت اعتراض داشتند که پایگاه خبری “همدان آنلاین” برای پاسخ به دغدغه جاماندگان و متقاضیان شرکت در این طرح به گفتگو با معاونان راه و شهرسازی استان همدان پرداخت که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

ریزش آمار متقاضیان طرح ملی مسکن در همدان

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در گفتگو با همدان آنلاین با بیان اینکه ثبت‌نام طرح ملی مسکن به طور مستقیم در وزارت راه و شهرسازی انجام شده است، گفت: این اقدام ملی برای افراد واجد شرایط در پیش‌بینی شده بود که در روز شنبه 16 آذرماه ثبت‌نام صورت گرفت.

پانته‌آ رنجبران با بیان اینکه نیمی از ثبت‌نام‌کنندگان نسبت به شرایط ثبت‌نام آگاهی نداشتند، خاطرنشان کرد: متقاضیان باید از ابتدای سال 84 تا کنون فاقد هرگونه زمین و واحد مسکونی باشند و از تاریخ انقلاب اسلامی تا کنون از هیچ یک از تسهیلات دولتی استفاده نکرده باشد.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان باید سابقه پنج سال سکونت در شهر منتخب را داشته باشند، تصریح کرد: افراد متقاضی باید متأهل و سرپرست خانوار بوده و زنان سرپرست خانوار نیز باید بیش از 35 سال سن داشته باشند.

رنجبران با بیان اینکه ظرفیت ثبت‌نام در این طرح ظرف 30 دقیقه تکمیل شد، اظهار داشت: این سایت به طور مستقیم توسط وزارت‌خانه و طراحی شده و استان هیچ‌گونه دخالتی در ثبت‌نام و تکمیل ظرفیت نداشته است.

وی با اشاره به اعتراض جاماندگان از این طرح، یادآور شد: همانطور که گفته شد نیمی از ثبت‌نام‌کنندگان شرایط اعلام شده را نداشتند و به همین میزان ریزش آمار خواهیم داشت؛ بنابراین مرحله‌ای دیگر برای ثبت‌نام متقاضیان واجد شرایط اعلام خواهد شد.

رنجبران تأکید کرد: متقاضیانی که اعتراض دارند، شرایط را مطالعه و در صورت دارا بودن شاخص‌ها در مرحله بعد ثبت‌نام کنند.

ساخت 9 هزار واحد مسکونی برای همدانی‌ها

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان نیز به همدان آنلاین گفت: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) نقاطی را برای ساخت واحدهای مسکونی طرح ملی مسکن در همدان مشخص کرده که در حال بررسی است و هنوز قطعی نشده است.

احمد آوازه افزود: سعی ما این است بیشترین تعداد واحدها در حداکثر تراکم ساخته و به متقاضیان تحویل داده شود.

وی همچنین تصریح کرد: بر اساس آنچه برنامه‌ریزی شده واحدها در متراژ 75 و 85 متر در سطح استان ساخته می‌شود.

آوازه با بیان اینکه سهمیه استان در صورت افزایش تقاضا، قابل افزایش است، اظهار داشت: 9 هزار واحد در قابل طرح ملی مسکن در استان همدان ساخته خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن