اقتصادی

آجیل از سکه افتاد

کارشناس ارشد آجیل فروشان در اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان استان همدان، از کاهش 40 درصدی قیمت آجیل در استان خبر داد.

امجد خداویسی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، بیان کرد: تولیدات داخلی جوابگوی نیاز استان است و هیچ کمبودی در عرضه آجیل نداریم.

وی با بیان اینکه، تنها در تأمین مغز بادام و گردو مشکل داریم زیرا به علت سرما از بین رفته‌اند، اظهار کرد: به دلیل واردات این دو مغز از کشورهای ترکیه و شیلی، 30 درصد  افزایش قیمت در خصوص این دو قلم خواهیم داشت.

وی افزود: بادام و گردوهایی که در بازار با عنوان آمریکایی به فروش می‌رسند محصول کشورهای اسپانیا و افغانستان است.

وی با ذکر اینکه بیشترین میزان کاهش قیمت، در خصوص پسته بوده که از کیلویی 200 هزار تومان به کیلویی 150 هزار تومان افت قیمت داشته است، گفت: در عرضه و تقاضا هیچ مشکلی نداریم و بازار در حالت تعادل قرار دارد.

وی با اشاره به آجیل شب یلدا، عنوان کرد: آجیل این شب شیرین بوده و از ترکیب 8 نوع مغز و شیرینی‌جاتی مانند قیصی و کشمش است.

وی با بیان اینکه قیمت این آجیل به نوع ترکیبات و استفاده از موادی مانند نقل بستگی دارد، اظهار کرد: طبق قیمت مصوبه، آجیل شب یلدا از کیلویی 60 هزار الی 80 هزار تومان در بازار عرضه و به فروش می‌رسد.

خداویسی با تأکید بر حمایت این صنف، توضیح داد: باید از این صنف حمایت شود زیرا شغلی فصلی بوده و در سال گذشته به علت تبلیغاتی که انجام شد، همکاران ما بسیار ضرر کرده و زمین خوردند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن