اقتصادی

بی‌مهری همدانی‌ها به مسکن مهر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: در حال حاضر بیش از هزار واحد مسکن مهر در استان همدان بدون متقاضی است.

حسن ظفری در گفتگو با همدان آنلاین با بیان اینکه شش پروژه مسکن مهر در استان همدان فاقد متقاضی هستند، اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، گزارش این واحدها به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده و هر سیاست ملی اتخاذ شود برای این واحدهای فاقد متقاضی اجرا خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: در سال قبل تعداد واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی بیش از دو هزار واحد بود اما با توجه به گرانی و جهش قیمت در بخش مسکن، واحدهای مسکن مهر خریدار پیدا کردند و تعداد واحدهای بدون متقاضی به بیش از یک هزار واحد کاهش یافت.

ظفری ادامه داد: در سطح استان همدان 33 هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که بنیاد مسکن شش هزار واحد ساخته و تحویل داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان تأکید کرد: پروژه‌هایی که با نظارت بنیاد مسکن ساخته شده کیفیت دارند و از لحاظ کیفیت مصالح، وضعیت این واحدها مورد تأیید است.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این بوده در واحدهای مسکن مهر، واحدهای روستایی و در مناطق محروم، کیفیت ساخت را مورد توجه قرار دهیم و خوشبختانه می‌توان گفت ساخت و ساز و نظارت در این بخش، وضعیت بهتری نسبت به ساخت و ساز عمومی در استان دارد.

ظفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح ملی مسکن در کشور، یادآور شد: شنیده می‌شود که قرار است بنیاد مسکن مسئولیت شهرهایی با جمعیت زیر یکصد هزار نفر را بر عهده بگیرد.

وی افزود: استان به هیچ عنوان در ثبت‌نام متقاضیان دخالتی ندارد و به طور کامل توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‎شود اما پس از پالایش و جمع‌بندی اطلاعات، پیگیری امور متقاضیان واجد شرایط شهرهای زیر یکصد هزار نفر بر اساس توافقات ملی به بنیاد مسکن واگذار خواهد شد و ما اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهیم داد اما هنوز مصوبه‌ای در این زمینه ابلاغ نشده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن