فرهنگ و هنر

مراکز نیکوکاری در استان همراه کمیته امداد هستند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان،  از کمک 6.4 میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری در همدان به نیازمندان، از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

غلامرضا صیاد زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، بیان کرد: هم‌اکنون 48 مرکز نیکوکاری در استان همدان مجوز فعالیت دارند که با محوریت مساجد در محله‌ها فرهنگ نوع‌دوستی را گسترش می‌دهند.

وی بابیان اینکه افزایش توازن اجتماعی و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازمندی‌های محرومان یکی از کارکردهای مراکز نیکوکاری کمیته امداد است، گفت: در هشت‌ماهه نخست سال جاری 6 میلیارد و 400 میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری به نیازمندان مساعدت شده است.

صیاد زاده ادامه داد: مراکز نیکوکاری باهدف نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری ایجادشده‌اند و این مراکز توسط مردم اداره می‌شوند که به‌صورت محله محور با شناسایی خیران و نیازمندان هر محله از طریق خیران به نیازمندان کمک‌رسانی می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان گفت: این مراکز در خصوص رفع نیاز نیازمندان در زمینه‌های مختلف معیشت، درمان، تحصیل فرزندان، تأمین جهیزیه، احداث و تعمیر مسکن و اشتغال فعالیت دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری از سال 92 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، عنوان کرد: توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی ظرفیت‌های محله‌ها، شناسایی نیازمندان واقعی محله‌ها، شناسایی خیران، ارتقا اعتماد نیکوکاران و پایداری مشارکت آن‌ها و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازهای محرومان ازجمله اهداف و کارکردهای راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در استان هستند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن