اقتصادی

کارگر صدا ندارد


در لایحه بودجه سال 99، مالیات بردرآمد کارمندان بخش خصوصی، حدود ۳۰ درصد رشد کرده است در حالی که درآمد و حقوق آنان افزایش خاصی نداشته است.

با توجه بده اینکه کارگران جز بخش کارمندان خصوصی محسوب می‌شوند و کمترین میزان درآمد را دارند، افزایش 30 درصدی مالیات بر حقوق این افراد به دور از انصاف بوده و تنها سبب تنگ‌تر شدن عرصه زندگی بر این قشر می‌شود.

رئیس خانه کارگر استان همدان، بیان کرد: کارگران ایران، از بدو پیروزی انقلاب، مرغ پلو، شادی و عزای این ملت بوده‌اند و همواره در راستای اقتدار این کشور با تمام سختی‌ها حضور داشته است.

چنگیز اصلانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، بیان کرد: باعث افتخار است که کارگران زحتمکش این کشور، با تلاش بی‌وقفه، میزان وابستگی به کشورهای بیگانه را کاهش داده‌اند.

وی با ذکر اینکه، این قشر در 40 سال پیروزی انقلاب، با کمترین حقوق و توقع زندگی کرده‌اند، اظهار کرد: کارگران بیشترین میزان حضور را در عرصه تولید، سازندگی و آبادانی کشور داشتند و همواره در این مسیر ثابت قدم بوده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه، کارگران همیشه سپر بلای این کشور بوده و هستند، اظهار کرد: با توجه به رشد سه ماهه تورم در کشور و علی‌رغم حضور همیشگی کارگران در تمام عرصه‌ها، دولت عنایتی به وضع معیشتی این قشر ندارد.

اصلانی خاطر نشان کرد: اگر دولت اقدام به افزایش 30 درصدی، مالیات بر درآمد کارگران کند، نسبت به آن اعتراض مطلق خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه، کارگران قبل از گرفتن حقوق، مالیات دولت را پرداخت می‌کنند و بهره‌ای از آنان نمی‌برند، عنوان کرد: در تمام کشورها شهروندان بر اساس میزان مالیات پرداختی، خدمات و امکانات رفاهی دریافت می‌کنند درحالی که این قشر با کمترین امکانات زندگی می‌کنند.

وی با ذکر اینکه، کارگران قبل و بعد از انقلاب، طلبکار همیشگی دولت بوده و هستند، گفت: هیچوقت دستمزد واقعی این قشر پرداخت نشده و همیشه کمترین توجه به آنان در این خصوص شده است.

وی با عنوان این مطلب که، بر اساس ماده 41 قانون کار و ابلاغ بانک مرکزی، باید دستمزد و مالیات کارگران بررسی شود، ادامه داد: مالیات فعلی که از کارگران اخذ می‌شود، براساس میزان درآمد آنان عادلانه نیست و بدون در نظر گرفتن میزان تورم در کشور است.

رئیس خانه کارگر استان همدان با تأکید براینکه افزایش 30 درصدی مالیات برآمد، عادلانه نبوده و خارج از عدل حضرت علی (ع) است، افزود: دولت که کارفرمای اصلی است و کارفرمای خصوصی، دستمزد واقعی این قشر را پرداخت نمی‌کنند و برای تمام کارها از جان مایه می‌گذارند.

وی با ذکر اینکه، باید درآمد کارگران در چارچوب عدالت اجتماعی و براساس رشد تورم، افزایش یابد سپس میزان مالیات درآمد آن‌ها تعیین شود، بیان کرد: کارگر با 30 سال سابقه، با دستمزد 1 میلیون 500 هزار تومان زندگی می‌کند که با توجه به شرایط فعلی جامعه، با این مبلغ در پایین‌ترین منطق کشور هم نمی‌توان معمولی زندگی کرد.

اصلانی با ذکر اینکه، همیشه دستمزد این قشر، به بهانه‌هایی چون وضعیت بد صنعت، تحریم و جنگ اقتصادی، با تأخیر پرداخت می‌شود، اظهار کرد: کارگران برای دولت همیشه، دست به نقد بوده‌اند و پردرآمدترین قشر برای کشور هستند.

وی با تأکید براینکه، ما نسبت به این افزایش مالیات اعتراض داریم، عنوان کرد: کارگران در طول 40 سال پیروزی انقلاب، در هر موفقیتی در هر زمینه‌ای مانند آبادانی، مسائل هسته‌ای و جنگ ذی‌نفع بوه‌اند و از تمام توان خود را بکار گرفته‌اند.

اصلانی با ذکر اینکه، کارگران سربازان پیاده نظام کشور هستند، بیان کرد: کارگران در کشور امنیت شغلی نداشته و کارفرمایان با قرارداد های موقت در حق این قشر اجحاف می‌کنند.

وی در پایان تأکید کرد: اگر دولت بنا به افزایش مالیات بر درآمد کارگران دارد باید دستمزد واقعی را به این قشر پرداخت کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن