اجتماعی

اعضای نسوجی فرشته نجات معلولان

رئیس تیم مرکز فراهم آوری اهدای عضو همدان با بیان اینکه اهدای نسوج بیماران مرگ مغزی در کنار اهدای اعضای حیاتی بسیار ارزشمند است گفت: اعضایی چون قرنیه چشم، مفاصل، استخوان‌ها و پوست، اعضای نسوجی هستند.

دکتر مجید حمیدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین مطرح کرد: قلب، کلیه، ریه، کبد، پانکراس و قسمتی از روده کوچک  از اعضای حیاتی هستند که بیماران مرگ مغزی می‌توانند با اهدای آن از مرگ بسیاری از بیماران نیازمند دیگر جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: به اعضایی که پیوند آنها بتواند معلولیت بیمار را برطرف کند اعضای نسوجی می‌گویند مانند کوتاه بودن پای فردی که با پیوند قسمتی از استخوان بیمار مرگ مغزی، معلولیتش برطرف و یا فرد نابینایی که با پیوند قرنیه چشم، بینا می‎شود.

دکتر حمیدی تصریح کرد: تفاوت اعضای حیاتی با اعضای نسوجی در این است که پیوند در اعضای حیاتی تنها در بیماران مرگ مغزی امکان پذیر بوده اما در پیوند اعضای نسوجی می‌توان در یک ساعت محدود پس از مرگ افراد هم اعضای آنها را اهدا کرد.

وی با یبان اینکه برای فراهم آوری اعضای نسوجی دو کارخانه فعالیت می‌کند خاطرنشان کرد: این دو کارخانه در کیش و استان تهران بوده و اعضای نسوجی پس از فراهم آوری در بانک نسوج نگهداری می‌شوند.

رئیس تیم مرکز فراهم‌آوری اهدای عضو همدان در پایان توضیح داد: هر بیمار برای پیوند عضو نسوجی باید به سازمان درخواست داده و سپس به بانک نگهداری نسوج مراجعه کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن