اجتماعی

مردم روانه بیمارستان شوند تا تصمیم بگیریم

شب گذشته مدیران بحران، در بحران شدید سوء مدیریت شب را به صبح کرده و مردم همانند سنوات گذشته، تنها قربانیان بی خیالی مسئولان و پاس کاری وظایف ذاتی ارگان‌های مربوطه به یکدیگر برای شانه خالی کردن از تعهدات خود هستند.
شب گذشته هوای شهر آلوده ترین حالت ممکن را در بیخیالی دبیر کارگروه محیط زیست و مدیریت بحران استانداری و سایر مسئولان مربوطه سپری کرد؛ عبور آلودگی هوای استان از شاخص 165 و روند افزایشی آن در مدت زمان 2 ساعته، علامت سوال بزرگ بی جوابی را در ذهن شهروندان به وجود آورد که علت این بی توجهی ، عدم اطلاع رسانی مناسب و به دنبال آن عدم تعطیلی مدارس چیست؟
براساس دستورالعمل موجود در رابطه با آلودگی هوا، سازمان محیط‌زیست موظف است به محض عبور شاخص آلودگی هوا از عدد 160 اقدام به اطلاع رسانی مناسب و ارسال بیانیه به مدیریت بحران همراه با هماهنگی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به منظور اتخاذ تدابیر مناسب کند.
این درحالی بود که طی تماس‌های صورت گرفته خبرنگار همدان‌آنلاین با مدیر حفاظت محیط زیست استان همدان جناب آقای محسن جعفری بسطامی، وی به‌دلیل عدم حضور در استان از روند آلودگی هوا اظهار بی اطلاعی کرده و جواب سوال خبرنگار مبنی بر چرایی عدم ارسال اطلاعیه مربوطه به بخش‌های مختلف این اداره واگذار کرد.
بخش‌های دیگر این اداره همانند معاونت پایش و نظارت و روابط عمومی از جواب این سوال اجتناب کرده و گوییی هیچ خبری از میزان آلودگی هوای شهر نداشتند چراکه اعداد مطرح شده ازسوی مدیر روابط عمومی این اداره پس از مصاحبه و جانبداری از این اداره به شکل عجیبی تغییر پیدا کرد.
نکته جالب و قابل بحث این وضعیت، در شرایطی خودنمایی می‌کند که مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در طی گفت‌وگوی زنده با صداوسیما با بیان اینکه برای اعلام تعطیلی مدارس برایند اطلاعات از جمله شاخص اعلام شده, شعاع دید, پایداری هوا و تغییرات در حوزه سلامتی و مراجعات مردم به مراکز پزشکی ملاک قرار می گیرد، گفت: ما گزارش های لازم را به مراکز ذی‌ربط اعلام می کنیم تا تحلیل و بررسی و نتیجه گیری شود اما تاکنون چیزی مبتنی بر تعطیلی مدارس و مراکز بر اساس آلودگی هوا به ما ارایه نشده است.
سوال مهمی که در ذهن همگان پس این مصاحبه وزین و پربار ایجاد می‌شود این است که آیا اعلام اطلاعیه و یا تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها باید پس از بستری شدن و افزایش آمار مراجعین به بیمارستان باشد و آن هنگام مدیران مربوطه فکری به حال اوضاع بد هوا کنند؟
براین اساس می‌توان استنباط کردکه محیط زیست دیگر وظیفه ای در رابطه با اعلام هشدار ندارد.
آیا دبیر کارگروه محیط زیست نباید هنگام خروج از محل وظیفه خود به هردلیلی اعم از ماموریت و یا مرخصی فردی را به عنوان معاون خود که اجازه مصاحبه را دارا باشد در شرایط اضطراری قرار دهد؟
این درحالیست که شب گذشته علیمردان طالبی مدیریت بحران استانداری در طی 2 مصاحبه‌ صورت گرفته ازسوی خبرنگار این پایگاه خبری، ارسال اطلاعیه را وظیفه محیط زیست دانست و از عدم ارسال این اطلاعیه خبرداد.
حال باید دید جان مردم چقدر اهمیت خواهد داشت و یا چند نفر باید به مراکز درمانی مراجعه کنند تا آقایان بدانند در قبال جان مسئول هستند.
پیشگیری برای مدیریت بحران معنی پیدا می‌کند یا خیر؟

عکس شاخص آلودگی هوای همدان در روزجاری

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن