اقتصادی

منبع آب شرب همدان تعین تکلیف شود

استاندار همدان تعیین محل مطمئن آب شرب همدان از سوی وزارت نیرو را از جمله الزامات مهم خواند.

به گزارش همدان‌آنلاین، سید سعید شاهرخی سه شنبه 1 بهمن ماه در آیین رونمایی بهره‌برداری همزمان از پروژه‌های توسعه‌ای شرکت‌های توزیع نیرو برق سراسر کشور، با اشاره به اقدمات قابل قبول شرکت توانیر و آبفا در مدیریت سیلاب ابتدای سال، بیان کرد: با اقدمات مناسب و به موقع نهادهای ذکر شده در بارش‌های بی‌سابقه، استان همدان کمترین خسارات مالی و جانی را متحمل شد.

وی انتقال پساب همدان به نیروگاه شهید مفتح را ازجمله اقدامات مفید برای استان دانست و گفت:  با انجام  44 کیلومتر خط لوله کشی عملا دشت کبودرآهنگ از شرایط بحرانی خود نجات پیدا کرد؛ همچنین حل مشکل آب 2 پتروشیمی ابن‌سینا و هگمتانه از دیگر اقدامات قابل افتخار استان بوده است.

شاهرخی سد گرین نهاوند و خرم رود به عنوان پروژه ملی و نعمت آباد که مراحل پایانی ساخت خودرا می‌گذراند را نیز از دیگر طرح‌های موفق استان خواند و مطرح کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید از 50 درصد به 75 درصد پوشش فاضلابی ارتقا یافته‌ایم؛ وزارت نیرو ازجمله وزارتخانه‌ای است که در بخش‌های مختلف آن حرفی را برای گفتن داریم.

استاندار همدان با تاکید براینکه مدیران استانی مقید هستند سالیانه 5 هزار میلیارد تومان را سرمایه گذاری و به دنبال آن ایجاد اشتغال کنند، اظهار کرد: ملزومات مدیران استانی در این برنامه، استقرار صنایع نیازمند به برق است که تعمین آن همت وزارت نیرو را می‌طلبد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در تعمین برق شهرستان ملایر در واحدهای صنعتی و مسکونی، گفت: تسریع در حل این دست از مشکلات باعث تسهیل سازی اجرای برنامه‌های اشتغال زایی در استان خواهد شد.

شاهرخی با اشاره به چالش و بحران آب در کشور و به دنبال آن در استان نیز مطرح کرد: خواهان تعین منبع مطمئن آب شرب در همدان هستیم؛ از این رو  باید رقم قابل توجهه و برنامه زمانبندی اجرای آب به همدان قطعی شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن