اجتماعی

سفر نرفته 2 میلیون تومان آب خورد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از کلاهبرداری یک فرد با انتشار آگهی تورهای گردشگری در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین در توضیح این خبر اظهار کرد: با مراجعه یک شهروند همدانی و طرح شکایت با موضوع کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز پول به مبلغ 2 میلیون تومان از حساب شاکی، شناسایی متهم در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در اظهارات اولیه شاکی مدعی شد در فضای مجازی تلگرام با کانالی که در آن پیشنهاد تورهای گردشگری فراوانی به اشتراک گذاشته می‌شد آشنا شده و برای اطلاعات بیشتر از مدیر کانال درخواست توضیح  درباره‌ی یک تور خارج از کشور داشت که مدیر کانال از او درخواست واریز پیش پرداخت به مبلغ 2 میلیون تومان می‌کند.

سرهنگ سرخوش مطرح کرد: کلاهبردار پس از دریافت پول توسط مالباخته از دسترس خارج شده و دیگر پاسخ تماس‌های  شاکی را نداده است و به همین علت شاکی درخواست رسیدگی به شکایتش را از پلیس فتا خواستار بود.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ سرخوش با بیان اینکه متهم انگیزه خود را از این اقدام، کسب درآمد اعلام کرده است عنوان کرد: متهم با سوءاستفاده از اعتماد نا به جای برخی از کاربران فضای مجازی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها می‌کرد.

رئیس پلیس فتای استان همدان در پایان توصیه کرد: کاربران در فضای مجازی به هیچ عنوان به آگهی‌هایی مبنی بر تورهای گردشگری اعتماد نکنند و برای دریافت بلیط به آژانس‌های معتبر در فضای حقیقی مراجعه کنند.

۷ بهمن, ۱۳۹۸ ۰۱:۴۴ ب.ظ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن