علمی و دانشگاهی

مسئولیت اجتماعی نیازمند چارچوب اخلاقی-تربیتی است

مسئولیت اجتماعی نیازمند چارچوب اخلاقی-تربیتی است

دبیر ستاد انتخابات استان همدان، دانشگاه‌ها را مسئول تربیت نسل آتی و رهبران جامعه عنوان کرد.
در اولین نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه بوعلی و هیأت اندیشه‌ورزان، ابوالقاسم الماسی، امروز ۸/۱۱/۹۸، بیان کرد: دانشگاه جایگاه مهم و تأثیرگذاری دارد و بنا به قول امام راحل، دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است.
وی با ذکر اینکه، اگر دانشگاه نتواند برای افراد تأثیرگذار باشد موجب آشوب در جامعه می‌شود، عنوان کرد: هر جامعه‌ای که بخواد قوام داشته باشد، باید در چارچوبی محکم قدم برداشته و نسبت به آن مصمم باشد.
وی با اشاره به اینکه، دانشگاه باید سیستمی مانند قلب عمل کند، ادامه داد: متأسفانه در جامعه ما هرکس بدون توجه به نیاز و مصلحت جامعه، کار خود را جزیره‌ای انجام می‌دهد.
وی با تأکید براینکه، وقتی دانشگاه جایگاه اصلی خود را نداشته باشد نمی‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد، عنوان کرد: تا زمانی که فرهنگ سازی نکنیم و در تربیت افراد از آموزه‌های دینی استفاده نکنیم، استفاده از صنعت و پژوهش تأثیری نخواهد داشت.
وی با اشاره به دانشگاه‌های نسل چهارم که نگاهی فراگیر به مسائل دارد، گفت: این نوع دانشگاه‌ها انسان‌ها را متعهد بار می‌آورد زیرا عمده مشکلات جامعه ناشی عدم تعهد انسان است.
الماسی با ذکر اینکه، بی‌تعهدی در جوامع جهان سومی وجود دارد، عنوان کرد: باید نسل جوان را نسلی متعد تربیت کرد که نیازمند اصلاح فرهنگ جامعه است.
وی با تأکید بر این مطلب که، باید از دانشگاه‌ها برای حل و رفع مشکلات کمک بگیریم، افزود: دانشگاه باید علم و دانش را به مردم و مدیران تحمیل کند و از انحراف افراد جلوگیری کند.
وی با نقد اینکه جوان امروز انگیزه و همت ندارد، بیان کرد: جوان امروزی آماده خور شده البته درگیری جامعه با ساختار مریض اداری و اشتغال‌های اضافی بی‌تأثیر نیست.
دبیر ستاد انتخابات استان همدان، با اشاره به این امر که شاید نتوان در سطح کلان کشوری تغییری ایجاد کرد اما در سطح می‌توان مؤثر بود، گفت: حرکت در مسیر درست نیازمند افراد سالم و متعهد دارد که دانشگاه باید آنان را تربیت کند.
الماسی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه به عنوان قلب تپنده جامعه باید به درستی کار کند تا سایر اندام‌ها و بخش را وادار به کار درست کند.

۸ بهمن, ۱۳۹۸ ۰۸:۵۲ ب.ظ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن