فرهنگ و هنر

تپه حاجی‌خان در حفاظت کامل قرار دارد

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان، گفت: تپه حاجی‌خان در محوطه سایت پتروشیمی قرار داشته و آسیبی به آن وارد نشده است.
علی مالمیر در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، بیان کرد: پس از اقدام این شرکت برای خاک‌برداری، عملیات نجات بخشی این تپه را با همکاری این سایت شروع کردیم.
وی ادامه داد: در طی این عملیات و حفاری‌ها اثر ارزشمندی مربوط به عصر مادها را کشف کرده که نشان از هم عصری این تپه با تپه نوشیجان دارد.
وی در خصوص عملیات نجات بخشی توضیح داد: روال این عملیات، اقدام به مستندنگاری و کاوش و از بین رفتن پروژه است که در خصوص تپه حاجی‌خان باعث حفظ اثر و پروژه شد.
وی با اشاره به اینکه عملیات نجات بخشی تپه حاجی خان جز معدود مواردی است، اجرای پروژه، بنا را تخریت نکرده است، اظهار کرد: با ابتکار مسئولین این کار و همکاری شرکت پتروشیمی ابن‌سینا، هر دو بنا را حفظ کردیم.
وی در ادامه با بیان اینکه پوشش مناسب برای این حفاظت از این تپه قرار داده شده، افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته با وزیر نفت، تصمیم به فریز ۱ هکتار از آن محوطه برای حفظ تپه حاجی‌خان گرفته شده است.
مالمیر با بیان اینکه، طرح این سایت تغییر کرده و جابه‌جا شده است، ذکر کرد: برای حفظ این تپه شرکت پتروشیمی ابن‌سینا هزینه‌های فراوانی در خصوص تغییر طرح پرداخت کرده است.


۹ بهمن, ۱۳۹۸ ۰۲:۵۵ ب.ظ

نمایش بیشتر

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن