اجتماعی

طرح آموزش و بهره‌گیرے از نیروهاے داوطلب در آتش نشانے همدان

آتش نشان داوطلب امدادرسان و نجات‌دهنده جان و مال مردم در حوادث گوناگون مے باشد ودردستیابے به سطح بالاتر ایمنے شهرے جایگاه و نقش ویژه‌اے دارند.


آتشپاد بیاناتے رئیس سازمان آتش نشانے و خدمات ایمنے همدان گفت:طرح آموزش و بهره‌گیرے از نیروهاے داوطلب آتش‌نشان و امدادے از اولویت‌ها و برنامه‌هاے مهم مدیریت سازمان آتش‌نشانے و خدمات ایمنے به شمار می‌رود. چرا ڪه این نیروها آموزش دیده در مواقع لازم می‌توانند به عنوان مڪمل و پشتیبانے ڪننده امدادرسانے و نجات‌دهنده جان و مال مردم در حوادث گوناگون و نیز دستیابے به سطح بالاتر ایمنے شهرے جایگاه و نقش ویژه‌اے داشته باشند.نیروهای تربیت شده می‌توانند هنگام بروز حادثه بعنوان پشتیبان وارد عمل شده و با ارائه خدمات، سازمان آتش‌نشانے و دیگر سازمان‌هاے امدادے را در مواقع بحران به طور جدے یارے ڪنند.
بیاناتی افزود :آتش‌نشان داوطلب فردے است ڪه با حضور داوطلبانه در سازمان آتش‌نشانے و فراگیرے آموزش‌هاے تخصصے آتش‌نشانے، موفق به ڪسب گواهینامه پایان دوره شود و براے رضاے خداوند و با میل باطنے به منظور خدمت به مردم و حفاظت از سرمایه‌هاے ملے در این راه گام می‌گذارد و قصد دارد در مواقع بروز حادثه به ڪمک مردم بشتابد و براے امداد و نجات جان و مال مردم و هموطنانش مفید باشد.
شیوه‌های جذب آتش‌نشانان داوطلب
این مقام مسئول بیان داشت:گزینش نیروهاے داوطلب، از طریق جلب مشارڪت و تعامل با سازمان‌هاے مختلف دولتے و اقشار گوناگون جامعه انجام می‌گیرد و اولویت آن با بازنشستگان ،افراد متخصص محدوده ایستگاه‌ها، مساجد، شورایاری‌ها، فرهنگسراها و … است و سازمان‌هاے آتش‌نشانے می‌توانند، با اتخاذ شیوه‌هاے گوناگون و راهڪارهاے مناسب براے جذب نیروهاے داوطلب آتش‌نشان اقدام ڪنند.
آتشپاد بیاناتے با بیان این مطلب افزود علاقه‌مندان به گذراندن دوره‌هاے آموزشے آتش‌نشان داوطلب می‌تواند با مراجعه حضورے به سازمان آتش نشانے و خدمات ایمنے همدان واقع در بلوار ارم، واحد آموزش یا روابط عمومے نسبت به ثبت‌نام اقدام ڪنند.
شراےط پذیرش نیروهاے داوطلب
رئیس سازمان آتش نشانے و خد مات ایمنے همدان گفت: برخوردارے از سلامت ڪامل جسمے و روحے، علاقه‌مندے به فعالیت در سازمان آتش‌نشانے، دارا بودن سوادخواندن و نوشتن، ارائه مدارک معتبر شناسایے نظیر شناسنامه، ڪارت ملے – دو قطعه عڪس ۴*۳، دارا بودن حداقل سن پذیرش داوطلبان، داشتن حداقل ۱۸ و حداڪثر ۶۰ سال سن، تڪمیل فرم تعهدنامه اخلاقے نسبت به جان و مال مردم، تڪمیل فرم تقاضاے عضویت، نداشتن اعتیاد به هر گونه موادمخدر و مشابه آن بنا به اظهار داوطلب و سڪونت در محدوده ایستگاه یا پایگاه داوطلبان حداقل به مدت دو سال از شرایط پذیرش آتش‌نشان داوطلب است.
وظاےف آتش‌نشانان داوطلب
آتشپاد محمد رضا بیاناتے مشارڪت و همڪارے با نیروهاے امدادے و عملیاتے آتش‌نشانے در مواقع خاص و بحرانے، انجام نخستین اقدامات هنگام حریق و حوادث قبل از رسیدن نیروهاے آتش‌نشان حرفه‌اے، انجام ماموریت‌هاے پیشگیرانه ایمنے با نظر سازمان، آموزش، ایمن‌سازے و ارایه توصیه‌هاے ایمنے در محیط ڪار و سڪونت از جمله وظایف آتش‌نشانان داوطلب است.همچنےن این افراد باید پس از گذراندن دوره و اخذ گواهینامه مربوطه، ارتباط و همڪارے با سازمان را حفظ ڪنند تا پس از مدت یک سال به عنوان آتش‌نشان داوطلب شناخته شده و پس از آن نیز در صورت استمرار و مشارڪت در عملیات به عنوان آتش‌نشان داوطلب فعال شناخته خواهند شد


۱۴ بهمن, ۱۳۹۸ ۰۲:۵۶ ب.ظ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن