فرهنگ و هنر

عضویت در کتابخانه‌ها فردا رایگان است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان، از عضویت رایگان کتابخانه‌ها در 15 بهمن خبر داد.

عاطفه زارعی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، بیان کرد: به مناسبت دهه فجر، عضویت در 116 کتابخانه استان، از جمله کتابخانه مرکزی رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به نحوه عضویت شهروندان، ادامه داد: شهروندان می‌توانند با یک قطعه عکس 3*4 و کارت شناسایی معتبر، به کتابخانه مورد نظر مراجعه و عضو شوند.

وی با ذکر اینکه، برای صدور کارت تنها باید مبلغ 1000 تومان پرداخت کنند، عنوان کرد: هزینه عضویت در کتابخانه‌ها بالا نیست و طرح‌های این چنینی برای افزایش آمار مراجعه کنندگان و عضوهای کتابخانه‌ای است.

 وی بیان اینکه، در استان، 47 کتابخانه روستایی، 71 کتابخانه شهری و 1 کتابخانه سیار داریم، افزود: طرح کتابخانه سیار با همکاری شهرداری راه‌اندازی و هر روز در یکی از نقاط شهر مستقر می‌شوند.

وی با ذکر اینکه، این طرح برای نقاطی که به کتابخانه دسترسی ندارد، ایجاد شده است، عنوان کرد: کتابخانه‌های سیار از شنبه تا پنجشنبه به ترتیب در شهرک مدنی، شهرک الوند، بین هنرستان و شکریه، بلوار بهادربیگی و میدان رسالت مستقر می‌شوند.

زارعی در خصوص سایر برنامه‌های کتابخانه‎‌های استان، اعلام کرد: برنامه‌های فرهنگی، نشست‌های معرفی کتاب، خوانش کتاب، مسابقات کتاب‌خوانی، جلسات نقد و بررسی کتاب، عصر شعر با موضوع انقلاب اسلامی، شعارنویسی و انشا نویسی از سری برنامه‌های اجرایی دهه فجر است.


۱۴ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۸ ب.ظ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن