فرهنگ و هنر

سراب گیان و گاماسیاب روشن می‌شود

رئیس میراث فرهنگی شهرستان نهاوند، از ایجاد روشنایی در محوطه داخلی سراب گاماسیاب و مسیر دسترسی سراب گیان خبر داد.

محسن جانجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، بیان کرد: فاز اول روشنایی برای دو سراب گیان و گاماسیاب توسط اداره میراث فرهنگی، انجام و به بهره‌برداری رسید.

وی با ذکر اینکه، در شهرستان نهاوند 12، سراب وجود دارد، ادامه داد: سراب‌های گاماسیاب، گیان و فراسبان، پربازدید ترین و قدیمی‌ترین سراب‌های شهرستان هستند که در گذشته نیاز به زیرساخت داشتند.

وی ادامه داد: از سال 93، که تصمیم به ایجاد زیرساخت گرفته شد، امکاناتی نظیر، پارکینگ، باربیکیو، سرویس بهداشتی ایجاد راه دسترسی و تقویت آنتن‌دهی، برای این مناطق در نظر گرفته و اجرا شد.

وی با ذکر اینکه، در سال 96، فاز اول ایجاد روشنایی و راه دسترسی برای سراب گیان، احداث شده است، افزود: برای سراب فراسبان، اداره میراث فرهنگی، با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان، مسیر دسترسی و محوطه داخلی این سراب را روشن کرد.

وی با اشاره به فاز دوم ایجاد روشنایی، در سراب‌های گاماسیاب و گیان، گفت: در این مرحله، ایجاد روشنایی مسیر دسترسی سراب گیان و محوطه داخلی سراب گاماسیاب را دستور کار خود داریم.

وی در خصوص سراب گیان، اظهار کرد: این سراب یکی از بزرگترین، سرچشمه‌های غرب کشور، از کم‌نظیرترین مناطق استان با پوشش‌های خاص گیاهی و دارا بودن جنگل‌های بلوط و آب‌وهوایی فوق‌العاده است.

جانجان، در خصوص سراب گاماسیاب نیز اضافه کرد: این منطقه بکر و با آب‌وهوایی خاص است که می‌تواند مقصد خوبی از لحاظ رشد گردشگری باشد.

وی با اشاره به سفر بسیار گردشگران به این منطقه، ذکر کرد: رونق گردشگری در این منطقه، سبب تأمین زیرساخت از جانب دولت شد که پس از آن، میانگین حضور گردشگر در این منطقه دو برابر شد.


۱۶ بهمن, ۱۳۹۸ ۰۱:۳۱ ب.ظ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن