اقتصادی

سیر همدان وارد بورس شد

کارشناس مسئول تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی، ازعرضه سیرهمدان برای اولین بار در سازمان بورس کشور خبر داد.

داریوش سرحدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، بیان کرد: یکی از اهداف ورود محصولات کشاورزی در بورس، بحث تعیین قیمت است.

وی با ذکر اینکه، استان همدان، محصولات کشاورزی خوبی دارد، ادامه داد: اکثر تولید کننده‌‎های سیر، به صورت خرده محصول تولید می‌کنند که مجبور به فروش آن، به عمده فروشان هستند.

وی با اشاره به اینکه، بیشترین سود را عمده‌فروشان می‌کنند،عنوان کرد: برای اینکه خرده‌فروشان هم سود کرده و سهمی در بازار داشته باشند، سیر را در بورس وارد کردیم.

وی با بیان اینکه، برای ورود سیر در بورس، جلساتی با بورس کالای ایران برگزار کردیم، اظهار کرد: طبق توافق با نماینده بورس غرب کشور، برای اولین بار تصمیم به عرضه فیزیکی سیر در بورس به عنوان کالای بورسی گرفته شد.

وی با اشاره به این نکته که تعاونی روستای سولان، به عنوان پایلوت یک حجم و انبار سیر به بورس با قیمت تعیین شده معرفی شده است گفت: این تعاونی تمام اقدامات لازم در این خصوص را انجام داده و پس از اتمام آن برای سال آینده قابل عرضه خواهد بود.

سرحدی با بیان اینکه، در این طرح، تولیدکننده محصول خود را مستقیم به خریدار اصلی می‌فروشد، اظهار کرد: در این طرح در حذف بیشتر واسطه‌ها و به حداقل رساندن آنها داریم.

وی با ذکر اینکه، هفت محصول را به بورس پیشنهاد دادیم، بیان کرد: کشمش ملایر، گیاهان دارویی نظیر رازیانه و گشنیز، ذرت و جو در گذشته هم عرضه می‌شده که در حال حاضر نیاز به عرضه فیزیکی ندارند.

وی در خصوص گردو و سیر نیز گفت: محصولاتی که برای اولین بار در بورس عرضه می‌شوند نیاز به تعیین قیمت کارشناسی و رایزنی دارند که کاری زمان‌بر است.

 ۱۷ بهمن, ۱۳۹۸ ۰۱:۴۷ ب.ظ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن