سیاسی

اقدامات خیرخواهانه نماینده گان فریب است

دادستان عمومی و انقلاب همدان تمام فعالیت خیرخواهانه و عام‌المنفعه توسط نامزدها در دوران تبلیغات را ابزاری برای فریب و دروغ‌گویی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، حسن خانجانی دوشنبه ۲۱ بهمن‌ماه در همایش ارشادی و توجیهی نامزدهای انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیک شدن به ایام تبلیغات انتخاباتی و تخلفات و سوء استفاده برخی از داوطلبین متخلف، بیان کرد: در این ایام، برخی از نامزدهای مجلس شورای اسلامی اقدام به پخش اقلامی، همانند غذا که جنبه انتفاعی دارند در حاشیه شهر به بهانه اقدامات خیرخواهانه می‌کنند که این امر نه تنها امری خداپسندانه نبوده بلکه یک ابزار فریب و دروغ‌گویی برای مردم است؛ بر اساس قانون کمک‌های مالی و غیرمالی نامزدها در دوران تبلیغات خود به هییأت، موسسات خیریه و افراد نیازمند جرم بوده و مجازات جدی را به همراه دارد.

وی از سخرانی غیرقانونی یکی از نامزدهای مجلس شورای اسلامی در حسینیه بختیاری‌ها در صبح امروز خبرداد و گفت: این داوطلب متخلف، به بهانه اینکه شهرستان همدان حوزه انتخابیه خود نبوده اقدام به این عمل مجرمانه کرده بود که هیچ گونه توجیه قانونی ندارد؛ تبلیغات زودهنگام، سخرانی در هییأت و اماکن عمومی، برگزاری ناهار و شام در رستوران‌ها تا بامداد روز ۲۴ بهمن ماه جرم بوده و مجازات درجه ۶ را در پی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب همدان با اشاره به وجود مجازات درجه ۶ برای نامزدهای متخلف، تصریح کرد: شلاق تا ۷۴ ضربه، حبس تا ۲ سال، محرومیت از حقوق اجتماعی از شش ماه تا پنج سال و مجازات مالی ازجمله مجازات‌های درجه ۶ در ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی هستند.

خانجانی با بیان اینکه ۲ رکن جمهوریت و اسلامی بودن در زمان انتخابات باید مورد توجه نامزدها قرار بگیرد، اظهار کرد: انتظار مردم از نامزدها به عنوان قانون گذار آینده، پایبندی آن‌ها به قوانین موجود است؛ قوای سه گانه بعد از قانون اساسی باید مطیع سیاست‌های کلی نظام باشند.

وی با تاکید بر بی طرف بودن شورای نگهبان و دادستانی در انتخابات، گفت: هیچ کدام از عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی انتخابات حق هیچ‌گونه حمایت تبلیغی حتی به صورت لفظی از نامزدها را ندارند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن