دسته‌بندی نشدهفرهنگ و هنر

عدم حضور صنایع دستی استان در جشنواره فجر

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، از عدم حضور هنرمندان همدانی در جشنواره صنایع دستی فجر خبر داد.

هاشم مظاهری در گقت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، بیان کرد: برای جشنواره فجر، 3 اثر برای تأیید ارسال شد که با هیچ یک از آنها موافقت نشد.

وی ادامه داد: در مراسم اختتامیه این جشنواره، از هنرمندانی که نشان ملی کشور را دریافت کردند، تقدیر خواهد شد که سه هنرمند در خصوص ساخت سازهای سنتی از استان داریم.

وی با اشاره به اینکه، در نمایشگاه گردشگری تهران، اظهار کرد: در این نمایشگاه 6 هنرمند در رشته‌های سفال، نقاشی روی سفال، مصنوعات چرمی و سفال نقش برجسته و نمایندگان شهرهای جهانی لالجین و ملایر حضور دارند.

وی با ذکر اینکه، صنایع دستی استان همدان، جنبه کاربردی دارد، توضیح داد: صنایع استان به لحاظ کمی در کشور مطرح و دارای رتبه پنجم است ولی قابل مقایسه با شهری مانند اصفهان، که آثاری شاخص و فاخر دارد، نیست.

وی با بیان اینکه، از صنایع دستی استان، تیراژ بالا تولید می‌شود در حالی که از صنایع استان‌های دیگر مانند اصفهان، تنها یک عدد ساخته می‌شود، عنوان کرد: برآورد آمار 9 ماهه صادرات استان، 19 میلیون دلار به صورت رسمی و غیر رسمی است.

مظاهری در پایان، اعلام کرد: بیشترین آثار صادر شده مربوط به سفال، میناکاری روی مس، مبل و زیور آلات و زیراندازهای سنتی بوده است.


۲۱ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۲ ق.ظ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن