اجتماعی

سایت موزه‌ای که پایان ساختش معلوم نیست

رئیس مرکز تحقیقات و فناوری شورای اسلامی شهر همدان از در اولویت قرار گرفتن پنج پروژه نیمه تمام چند ساله، در بودجه سال آینده خبر داد.

دکتر ابراهیم مولوی در گفتگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، با اشاره به اینکه جلسات بررسی بودجه از هفته گذشته، با حضور مدیران استانی، کارشناسان، اعضای شورای شهر و شهردار شروع شده است اظهار کرد: اولویت در بودجه ۹۹ با پروژه های نیمه تمام است که می‌توان در آن به تکمیل پیاده راه بلوار ارم، پل سردار شهید همدانی، پل غدیر فرهنگیان، محوطه میدان بار و پارکینگ آقاجانی بیگ اشاره کرد.

وی ادامه داد: بودجه پیش: بینی شده توسط شهردار هزار و یک میلیارد تومان است که در این بودجه ابتدا باید پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام رساند و تا زمانی که این پروژه ها به پایان نرسد پروژه جدیدی شروع نخواهیم کرد.

مولوی در رابطه با سرانجام سایت موزه مطرح کرد: فلسفه ساخت سایت موزه میدان امام خمینی (ره) در ابتدا ساخت یک آب‌نما بود اما با حفاری آن منطقه و یافتن اشیای قدیمی و تاریخی تصمیم بر این شد که برای به نمایش گذاشتن آنها سایت موزه‌ای در مرکز شهر ساخته شود.

وی تصریح کرد: اشیای قدیمی در این منطقه، شامل تابوت های سنگی‌ و سفال های قدیمی است که نشان از تمدن‌های مختلف در استان همدان می دهد و می تواند با قرار گرفتن در این سایت موزه، تاریخی بودن همدان را به رخ جهانیان بکشد.

وی با تاکید بر اینکه ساخت این پروژه، تصمیم مشترک بین چند نهاد بوده است عنوان کرد؛ سازمان میراث فرهنگی، مسکن شهرسازی و استانداری در کنار شهرداری و شورای شهر متولی ساخت این مجموعه هستند که در ابتدا اعتباری را برای ساخت آن پیشنهاد کردند اما متاسفانه تاکنون هیچ مبلغی به آن تخصیص داده نشده است.

وی در پایان افزود: هر زمانی که این ۳ نهاد همکاری لازم را برای تامین بودجه ساخت مجموع داشته باشند قطعاً می توان وعده پایان ساخت این سایت موزه را تا پایان سال ۹۹ اعلام کرد.

۲۳ بهمن, ۱۳۹۸ ۰۶:۴۸ ب.ظ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن