سیاسی

نامزدها تخلف خود را قبول نمی‌کنند

مسئول کمیته نظارت بر تخلفات انتخاباتی همدان از عدم پذیرش تخلفات از سوی نامزدهای خاطی خبرداد.

سیدعادل حسنی در گفت‌وگو با همدان‌آنلاین، با اشاره به نصب پوسترهای تبلیغاتی در مکان‌های ممنوعه از سوی برخی از کاندیده‌ها، بیان کرد: متاسفانه این افراد تخلفات خود را قبول نکرده و رقیب‌های خود را مقصر جلوه می‌دهند.

وی با تاکید براینکه اعلام گزارشات تخلف تبلیغاتی به مراجع قضایی از سوی این کمیته مشروط بر اثبات تخلف نامزد مورد نظر است، اظهار کرد: اثبات این ماجرا سخت و طولانی مدت است؛ کمیته نظارت بر تخلفات انتخاباتی درصورت مشاهده نصب پوستر در اماکن ممنوعه در مرحله نخست، اقدام به تذکر شفاهی کرده و در صورت تکرار درصدد اثبات جرم و اعلام آن به مراجع قضایی برمی‌آید.

حسنی با بیان اینکه کمیته نظارت بر انتخابات با کمک تیم‌های امحاء شهرداری به صورت یک شب درمیان و یا در صورت لزوم هرشب، اقدام به امحاء عکس، بنر، پارچه و تابلو‌های فلزی نصب شده در اماکن ممنوعه می‌کنند، تصریح کرد: متاسفانه پس از امهاء، این اتفاق دوباره تکرار می‌شود؛ این کمیته ابتدا به نامزد خاطی تذکر شفاهی داده و درصورت عدم توجه با کمک شهرداری اقدام به امحاء و سپس معرفی به مراجع قضایی می‌کند.

مسئول کمیته نظارت بر تخلفات انتخاباتی همدان با بیان اینکه تاکنون هیچ نامزدی به دلیل نصب پوستر تبلیغاتی در اماکن ممنوعه به مراجع قضایی معرفی نشده است، گفت: متاسفانه نامزدها این قبیل رفتارهای مجرمانه خود را قبول نمی‌کنند؛ تنها برخی از این اقدامات به‌دلیل رفتارهای خصمانه رقیب‌های انتخاباتی است که همین امر توجیه تمامی نامزدهای خاطی شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۳ روز ابتدایی و پایانی مدت قانونی تبلیغات، نامزدها اقدام به نصب عکس‌های خود تا ۱ کیلومتر در شهر می‌کنند، عنوان کرد: با این تفاسیر این اقدامات در این دوره از انتخابات کاهش داشته است.


۲۸ بهمن, ۱۳۹۸ ۰۴:۰۷ ب.ظ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن