اجتماعی

راه اندازی مرکز اهدای عضو در بیمارستان اکباتان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان از راه اندازی بخش اهدای عضو در بیمارستان اکباتان خبر داد.

دکتر ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، در توضیح این خبر اظهار کرد: با توجه به تصمیم مسئولین درمان استان، مبنی بر راه اندازی مرکز پیوند کبد پیگیری‌های لازم برای احداث این مرکز انجام شده است که باید پیش از آن زیرساخت‌های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست استان از وزارتخانه قرار بر این شد که مرکز پیوند کبد در غرب کشور، در استان همدان راه‌اندازی شود که مراحل اداری و قانونی آن طی می‌شود که در حال حاضر استان، پیوند کلیه را انجام می‌دهد اما برای پیوند کبد، بیمار را به استان تهران اعزام می‌کنیم.

دکتر جلیلی مطرح کرد: در حال حاضر استان‌همدان به عنوان فراهم کننده اعضا بیمارانی که نیازمند پیوند ریه، قلب و کبد هستند را به مراکز دیگر اعزام می کند اما با افتتاح بیمارستان اکباتان، بخشی مجزا برای اهدای عضو راه اندازی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در این بخش علاوه بر پیوند کلیه سعی داریم پیوند ریه، کبد و قلب را نیز انجام دهیم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه احداث مرکز پیوند کبد در استان نیازمند اعتبار و زیرساخت‌های کافی است راه اندازی آن به مدتی طولانی نیازمند خواهد بود.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای استان همدان در پایان افزود: خوشبختانه وزارتخانه با احداث مرکز پیوند کبد در استان همدان و تبدیل شدن آن به قطب درمانی موافقت کرده است.


۲۹ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۲ ق.ظ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن