سیاسی

جواب آزمایش دو فرد مشکوک به کرونا فردا مشخص می‌شود

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان آزمایشات دو فرد بستری شده در بیمارستان سینا به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا ویروس را مثبت ندانست.

محمد طاهری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به بستری شدن تعدادی از شهروندان به دلیل پیشگیری و انجام آزمایشات مربوطه در رابطه با ورود کرونا ویروس به استان در بیمارستان‌های سینا و بعثت، مطرح کرد: باتوجه به ورود این ویروس به ایران، از نظر تمامی پزشکان و کادر درمانی هر فردی با دارا بودن علائم سرماخوردگی و یا تب مشکوک به کرونا بوده و باید تحت مراقبت و انجام آزمایشات مربوطه قرارگیرد؛ از این رو هر مورد مشکوک، مبنی بر قطعی بودن ورود کرونا ویروس به استان نیست.

وی با بیان اینکه در صورت اعلام نتیجه مثبت آزمایشات مولکولی افراد مشکوک، ابتلا به کرونا ویروس تایید و اعلام می‌شود، گفت: تنها در صورتی افراد را مبتلا به کرونا می‌دانیم که نتیجه آزمایش مولکولی مثبت باشد، این شیوه در سراسر دنیا درحال اجرا است؛ از این رو ابتلا به کرونا برای ۲ مورد مشکوک بستری شده در بیمارستان سینا را مطمئن نیستیم.

طاهری ادامه داد: نمونه‌های این دو فرد دیروز به تهران ارسال و روز آینده جواب قطعی معلوم خواهد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی‌ابن سینا همدان با اشاره به اینکه آزمایشات مربوطه در روز جمعه انجام نمی‌شود، تصریح کرد: تمامی استان‌ها نمونه‌های آزمایشی اخذ شده از افراد مشکوک را به تهران فرستاده و منتظر جواب می‌شوند؛ تلاش همدان و سایر استان‌ها انجام و دست‌یابی به نتایج دقیق در خود استان است باتوجه به تعطیلات از شنبه این امر با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با تاکید براینکه تاکنون هیچ‌گونه مورد مثبت کرونا ویروس در استان تایید نشده است، یادآور شد: به دلیل حساسیت زیاد جهت پیشگیری از ورود کرونا ویروس و شیوع آن دربین مردم، تمامی افرادی که علائم سرماخوردگی و مشکلات تنفسی دارند از دید پزشکان مشکوک بوده و باید آزمایش دهند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن