سلامت و پزشکی

شناسایی دومین فرد مبتلا به کرونا در همدان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از تایید یک مورد مثبت دیگر به کروناویروس در استان خبرداد.

دکتر محمد طاهری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به اعلام آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در ایران از سوی مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت و درمان، بیان کرد: براساس نمونه گیری‌های انجام شده و بررسی‌های صورت گرفته در آزمایشگاه ویروس شناسی تهران، یک مورد مثبت دیگر به کرونا ویروس در استان شناسایی شد.

وی ادامه داد: هویت این فرد به‌دلیل ملاحظات اخلاقی وزارت بهداشت و درمان نامشخص است؛ درحال حاضر این فرد دربیمارستان بوده و تحت درمان قرار دارد.

دکتر طاهری با بیان اینکه به طور کلی براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، در ۸۰ درصد از افرادی که مبتلا به کرونا ویروس هستند هیچ‌گونه مسئله جدی و خطرناکی وجود ندارد، اظهار کرد: کمتر از ۳ درصد افراد مبتلا به این ویروس فوت می‌شوند.

این متخصص باکتری شناسی پزشکی اجتناب از سفرهای غیرضروری و رعایت حداقل فاصله (حداقل ۱متر) با افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند را در شرایط فعلی ضروری دانست و گفت: شست و شوی مداوم دست‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ بار در طول روز و هربار به مدت ۲۰ ثانیه، عدم روبوسی و دست دادن و استفاده از شوینده‌هایی که حاوی الکل ۶۰ تا ۹۰ درجه هستند از جمله اقدامات مناسب پیشگیرانه در مقابل کرونا ویروس است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن