سلامت و پزشکی

مجوز تولید ماسک صادر نشده است

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي ابن سینا همدان از آغاز تولید روزانه  30 هزار ماسک در همدان، اظهار بی اطلاعی کرد.

ایرج خدادادی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به سخنان اخیر وزیر بهداشت مبنی بر عادی شدن شرایط توزیع ماسک و ژل‌های ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها از امروز، بیان کرد: مسئولان استانی همانند مردم نیز از نحوه اجرایی این وعده بی خبر بوده و منتظر برنامه‌های پیش بینی شده وزیر بهداشت و درمان هستند؛ درحال حاضر الویت ارائه اقلام بهداشتی همانند ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده، به بیماران، مراقبان آن‌ها و پرسنل بیمارستان‌ها اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ماسک در سطح تامین نیاز عموم مردم جامعه توزیع نشده است، گفت: درحال حاضر و باتوجه به شرایط فعلی تولید ماسک در واحدهای تولیدی در اختیار وزارت بهداشت و درمان بوده و درصورت تولید این وسیله بهداشتی، واحدهای تولیدکننده مجبور به اخذ مجوز از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان مربوطه هستند.

خدادادی از اعطای چندین مجوز تولید ژل ضدعفونی کننده در استان خبرداد و اظهار کرد: تاکنون هیچ مجوزی برای تولید ماسک از سوی دانشگاه علوم پزشکی همدان صادر نشده است اما درصدد اخذ این مجوز در سطح استان هستیم.

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي ابن سینا همدان با تاکید براینکه تولید و توزیع ماسک باید تحت نظارت و اطلاع دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان انجام شود، مطرح کرد:  درحال حاضر دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان از تمامی گروه‌های مورد نیاز استفاده از ماسک اطلاع دارد از این رو نحوه توزیع و تعداد تولید این وسیله بهداشتی باید براساس نظارت و اطلاع این دانشگاه صورت گیرد.

خدادادی در رابطه با خبری مبنی بر آغاز  تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک در استان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی از این خبر اطلاعی نداشته و تاکنون هیچ مجوز قطعی تولید ماسک را صادر نکرده است .

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن