اجتماعی

آزادی ۴ زندانی به همت خبرنگاران همدان

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان از آزادی چهار زندانی جرائم غیر عمد به همت خبرنگاران و اهالی رسانه خبر داد.

یداله روحانی‌منش صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آزادی چهار زندانی جرائم غیر عمد به همت اصحاب رسانه و خیران اظهار کرد: جامعه رسانه استان با همکاری ستاد دیه و خانه مطبوعات با دو هدف فرهنگ‌سازی در کمک به آزادی زندانیان غیرعمد و اقدام عملی در این زمینه نسبت به انجام این کار خیر ورود کرده‌اند.

وی از جمع‌آوری ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان توسط خبرنگاران و خیران رسانه‌ای استان خبر داد و گفت: مبلغ ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز از سوی ستاد دیه برای آزادی چهار زندانی اختصاص یافت.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه با احتساب این دو رقم مبلغ ۲۴ میلیون تومان برای آزادی این عزیزان صرف شده است افزود: مقدمات آزادی این چهار نفر طی دو روز آینده انجام می‌شود تا به آغوش گرم خانواده بازگردند.

وی در تشریح جزییات پرونده این چهار نفر گفت: یکی از افراد دربند یک جوان متولد ۶۵ و متاهل است که به خاطر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بدهی دو ماه در زندان به سر می‌برد.

روحانی‌منش با بیان اینکه یک جوان متولد ۶۶ نیز با بدهی ۵.۵ میلیون تومانی نیز چهار ماه در زندان است که با کمک اصحاب رسانه آزاد خواهد شد افزود: یک جوان متولد ۶۲ نیز با ۵.۵ میلیون تومان بدهی هشت ماه است زندانی شده که به زودی با کمک خبرنگاران به کانون خانواده‌اش بازخواهد گشت.

وی با اشاره به اینکه یک جوان متولد ۶۶ نیز با بدهی ۶.۵ میلیون تومانی از کمک خیران رسانه‌ای بهره‌مند خواهد شد اظهار کرد: هر چهار نفری که به علت عدم توانایی پرداخت بدهی در زندان به سر می‌برند مرد هستند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان در ادامه با تقدیر از اصحاب رسانه استان به منظور دغدغه‌مندی در این زمینه و توجه به مسئولیت اجتماعی گفت: به طور حتم اقدامات عملی در زمینه فرهنگ‌سازی هم به ثواب نزدیک‌تر است و هم تأثیرگذارتر.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه کار خیر خود را با عنوان «مهر علوی» شروع کردند اظهار کرد: کار جمع‌آوری کمک از سالروز میلاد حضرت زینب(س) آغاز شد و به طور رسمی تا سالروز میلاد حضرت زهرا(س) ادامه داشت.

روحانی‌منش برگزاری جشن آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با حضور اصحاب رسانه و تعدادی از مسئولان در روزهای منتهی به میلاد باسعادت امام علی(ع) را جزو برنامه‌های پیش‌بینی شده عنوان کرد و افزود: البته برگزاری این مراسم منوط به وضعیت بیماری کرونا در استان است.

وی با بیان اینکه امیدوارم با کاهش این بیماری زمینه برگزاری این جشن نیز مهیا شود، از مردم استان دعوت کرد به حدیث پیامبر گرامی اسلام مبنی بر اینکه «هرکس بنده مومنی را آزاد کند، در مقابل هر عضوی از اعضای او، برایش آزادی عضوی از آتش به بار خواهد نشست» جامه عمل بپوشانند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان در پایان گفت: ستاد دیه استان با شماره حساب‌ ۰۱۰۶۳۲۹۵۵۵۰۰۱ سیبا بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۰۷۱۲ بانک ملی، شماره حساب جام بانک ملت ۲۰۳۰۳۰۳۰۳۷ و شماره کارت بانک ملت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۵۱۸۴ آماده دریافت کمک‌های خیران و نیکوکاران است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن