سلامت و پزشکی

تعداد قابل توجه داوطلبین خدمت در جبهه مبارزه با کرونا ویروس

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی‌ابن سینا همدان از شرایط مطلوب پرستاران در بیمارستان‌ها و تعداد بالای داوطلبین خدمت در جبهه مبارزه با کرونا ویروس خبرداد.

مولود شعبان پور در گفت و گو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به انتشار اخباری مبنی  بر فراخوان جذب پرستار در بیمارستان‌های استان، بیان کرد: براساس برنامه عملیاتی درخواست شده از سوی وزارت بهداشت و درمان، 3 پنل در راستای پیش بینی و اقدام به موقع دفتر پرستاری در شرایط حساس و بحرانی برنامه ریزی شده است؛ در مرحله نخست این پنل تعداد پرستاران فعال در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مناسب بوده و کمبودی را شاهد نیستیم.

وی جذب پرستاران را مربوط به شرایط سخت و بحرانی دانست و ادامه داد: براساس این برنامه ریزی، در پنل های 2 و 3 به دلیل شیوع بالا این ویروس و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، فراخوان جذب پرستار مطرح شده و حتی در صورت بحرانی شدن شرایط، نیروهای خانه نشین نیز به کادر درمانی اضافه می‌شوند.

شعبان‌پور با تاکید براینکه خوشختانه تاکنون شرایط خدمات رسانی، تعداد و روحیه پرستاران مطلوب بوده است، اظهار کرد: تا امروز هیچ تصمیمی برای اجرای پنل‌های 2 و 3 اتخاذ نشده چراکه وضعیت بیماران و خدمات رسانی پرستاران در استان سفید بوده و به مرحله بحرانی نرسیده است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی‌ابن سینا همدان با بیان اینکه پرسنلی که درحال حاضر سیستم ایمنی ضعیف، نقص سیستم ایمنی و یا باردار هستند از بخش‌های خطرناک و عفونی به بخش‌های امن‌تری منتقل شده‌اند، مطرح کرد: خوشبختانه شرایط برای پرستاران به گونه‌ای است که حتی شیفت کاری 18 ساعته آنان را به منظور جلوگیری از خستگی مفرط کاهش داده شده و مرتبا کادر درحال جابه‌جایی هستند.

وی از 70 داوطلب مبارزه با کرونا در خط مقدم این جبهه خبرداد و افزود: عمدتا دانشجویان پرستاری ترم 7 و 8 و برخی از کادر مراکز درمانی برای خدمت رسانی در بیمارستان‌ها و بخش عفونی پیش قدم شده‌اند که اسامی تمام آن‌ها به وزارت بهداشت و درمان ارسال شده است؛ لازم به ذکر است تمامی اقدامات و تحرکات صورت گرفته دانشگاه علوم پزشکی تماما زیر نظر وزارتخانه مربوطه بوده است، از این رو جذب پرستاران داوطلب نیز باید با اطلاع این وزارتخانه صورت پذیرد.

شعبان‌پور با تاکید براینکه تعداد پرستاران فعلی در بیمارستان‌ها جوابگوی بیماران هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دلیل شرایط مطلوب در بیمارستان‌ها نیازی به حضور پرستار مازاد درغالب داوطلبین خدمت و یا اعلام فراخوان نیست.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی‌ابن سینا همدان با اشاره به همدلی ستودنی و روحیه بالای پرستاران استان در شرایط سخت فعلی، بیان کرد: درصورت بروز هرگونه نگرانی، بیماری و استرس در پرستاران، دانشگاه همراه آنان بوده و حمایت‌های لازم را از آنان می‌کند؛ لازم به ذکر است روانشناسی مجرب از سوی این دانشگاه درنظر گرفته شده تا درصورت بروز هرگونه نگرانی و استرس در بین پرستاران، با آنان صحبت و مشکلاتشان را رفع کند.

۱۵ اسفند, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۶ ب.ظ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن