سلامت و پزشکی

افزایش آمار مبتلایان به کروناویروس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از ابتلای ۷ فرد دیگر به کروناویروس خبرداد.

محمد طاهری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، مهم‌ترین راه جلوگیری از ابتلا به کرونا ویروس را حضور در منزل دانست و بیان کرد: مهم‌ترین عامل عدم ابتلا به کرونا، ماندن در منازل و اجتناب از حضور غیرضروری در سطح شهر و به ویژه جاده‌های بین شهری است.

وی با اشاره به ابتلای ۷ فرد جدید به آمار بیماران کرونایی استان همدان، مطرح کرد: با احتساب این افراد جدید، ۸۴ بیمار کرونایی و ۴ فوتی در استان ثبت شده است.


این متخصص باکتری شناسی حداقل زمان مناسب برای ازبین بردن کرونا به واسطه وایتکس بر روی سطوح را ۱ دقیقه دانست و تصریح کرد: روش مناسب ازبین بردن کرونا بر سطوح، ترکیب یک لیوان وایتکس به همراه ۹ لیوان آب است؛ همچنین پس از تهییه این محلول، دستمال مرطوب را به وایتکس رقیق شده آغشته کرده و به مدت ۱ دقیقه بر روی سطح مورد نظر حرکت دهند.

طاهری ادامه داد: الکل باعث خشکی شدید و احتمال ایجاد جراحت کوچک پوست می‌شود که همین شکاف‌های ایجاد شده دلیلی بر ورود ویروس‌های مختلف است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و یا گلیسیرین را توصیه کرد و افزود: استفاده از این اقلام برای رفع التهاب ایجاد شده در پوست ضروری هستند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه ۳۱۴۳ از ساعت ۸ تا ۲۴، ادامه داد: شهروندان می‌توانند با شماره گیری این سامانه، سوالات مربوط به علائم و سایر اطلاعات ویژه کرونا را از کارشناسان مستقر در مرکز بهداشت، پرسش کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن