سلامت و پزشکی

تعداد مبتلایان به کرونا در آستانه ۳ رقمی شدن/ مسمومیت ۹ تن به‌واسطه مصرف الکل تقلبی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از ابتلای ۱۲ تن دیگر به کرونا و مسمومیت ۹ نفر به‌واسطه مصرف الکل متانول خبرداد.

محمد طاهری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، مهم‌ترین راه جلوگیری از ابتلا به کرونا ویروس را حضور در منزل دانست و بیان کرد: درحال حاضر کمپینی به نام درخانه بمانید، به منظور جلوگیری از حضور مردم در اجتماعات درحال شکل‌گیری است؛ مهم‌ترین عامل عدم ابتلا به کرونا، ماندن در منازل و اجتناب از حضور غیرضروری در سطح شهر و به ویژه جاده‌های بین شهری است.

وی با اشاره به ابتلای ۱۲ فرد جدید به آمار بیماران کرونایی استان همدان، مطرح کرد: با احتساب این افراد جدید، ۹۶ بیمار کرونایی و ۴ فوتی در استان ثبت شده است.

طاهری با اشاره به مسمومیت ۹ نفر از هم‌استانی‌ها به‌دلیل مصرف الکل متانول، تصریح کرد: متاسفانه در این بین ۴ نفر فوت شده‌اند؛ همچنین ۵ فرد دیگر نیز بهبود یافته و ترخیص شدند.


این متخصص باکتری شناسی حداقل زمان مناسب برای ازبین بردن کرونا به واسطه وایتکس بر روی سطوح را ۱ دقیقه دانست و تصریح کرد: روش مناسب ازبین بردن کرونا بر سطوح، ترکیب یک لیوان وایتکس به همراه ۹ لیوان آب (برای شست‌وشوی خلط و خون بیماران) و ترکیب ۱ لیوان وایتکس به همراه ۴۹ لیوان آب (شست‌وشوی منازل) است؛ همچنین پس از تهییه این محلول، دستمال مرطوب را به وایتکس رقیق شده آغشته کرده و به مدت ۱ دقیقه بر روی سطح مورد نظر حرکت دهند.


وی با اشاره به فعالیت سامانه ۳۱۴۳ از ساعت ۸ تا ۲۴، ادامه داد: شهروندان می‌توانند با شماره گیری این سامانه، سوالات مربوط به علائم و سایر اطلاعات ویژه کرونا را از کارشناسان مستقر، پرسش کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن