سلامت و پزشکی

ابتلای ۱۱۳ همدانی به کرونا/ بهبودی کامل ۴۲ نفر از مبتلایان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از ابتلای ۱۱۳ تن به کروناویروس خبرداد.

محمد طاهری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، مهم‌ترین راه جلوگیری از ابتلا به کرونا ویروس را حضور در منزل دانست و بیان کرد: درحال حاضر کمپینی به نام درخانه بمانید، به منظور جلوگیری از حضور مردم در اجتماعات درحال شکل‌گیری است؛ مهم‌ترین عامل عدم ابتلا به کرونا، ماندن در منازل و اجتناب از حضور غیرضروری در سطح شهر و به ویژه جاده‌های بین شهری است.

وی با اشاره به ابتلای ۷ فرد جدید به آمار بیماران کرونایی استان همدان، مطرح کرد: با احتساب این افراد جدید، ۱۱۳ بیمار مبتلا به کروناویروس، ۴۲ فرد بهبودیافته و ۴ فوتی در استان ثبت شده است.

این متخصص باکتری شناسی حداقل زمان مناسب برای ازبین بردن کرونا به واسطه وایتکس بر روی سطوح را ۱ دقیقه دانست و تصریح کرد: روش مناسب ازبین بردن کرونا بر سطوح، ترکیب یک لیوان وایتکس به همراه ۴۹ لیوان آب (مناسب برای استفاده در منازل) است؛ همچنین پس از تهییه این محلول، دستمال مرطوب را به وایتکس رقیق شده آغشته کرده و به مدت ۱ دقیقه بر روی سطح مورد نظر حرکت دهند.


وی با اشاره به فعالیت سامانه ۳۱۴۳ از ساعت ۸ تا ۲۴، ادامه داد: شهروندان می‌توانند با شماره گیری این سامانه، سوالات مربوط به علائم و سایر اطلاعات ویژه کرونا را از کارشناسان مستقر در مرکز بهداشت، پرسش کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن