اجتماعی

پویش جذب پزشک و پرستار در همدان

یک پزشک عمومی از راه‌اندازی پویش جذب پزشک و پرستار برای یاری و خدمت رسانی در مراکز درمانی با توجه به شرایط خطیر کنونی و افزایش مراجعات به اورژانس های بیمارستان و مراجعات بیماران در روزهای آینده و همچنین احتمال افزایش موارد انواع بیماری های تنفسی که نیاز به بررسی دارند خبر داد.

دکتر امین نیایش در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین در تشریح این خبر بیان کرد: با توجه به وضعیت بحرانی اخیر، احتمال خستگی پزشکان اورژانس که در خط مقدم مواجهات مردمی هستند و غربالگری بیماران نیازمند به درمان سرپایی، به بررسی بیشتر یا ارجاع به سطوح تخصصی توسط پزشکان نیاز به تشکیل تیمی داوطلب از این قشر برای کمک به همکاران خود و ایجاد آمادگی برای شرایط بحرانی برای حضور در عرصه ایجاد این پویش کاملا ضروری است.

وی با بیان اینکه این پویش با همکاری سازمان نظام پزشکی انجام می‌شود عنوان کرد: البته در نظر داریم با توجه به اینکه افزایش بار مراجعات به بیمارستان ها و تجمع در بیمارستان می‌تواند به عنوان عاملی در راستای افزایش بیماری باشد دو پویش دیگر را هم ایجاد کنیم که یکی از همکاران پزشک داوطلب که در کانال و گروه عمومی که برای مردم ایجاد می شود نسبت به آموزش و اطلاع رسانی بیماری اقدام کند.

دکتر نیایش تصریح کرد: این پزشک در فضای مجازی پاسخگوی سوالات مردم است که با انجام این پویش می‌توانیم، مراجعات مردمی به بیمارستان ها را تا حد امکان کاهش دهیم.

وی با اشاره به پویش دیگر مطرح کرد: در این پویش بسیاری از پزشکان می‌توانند در ایام تعطیلات نوروزی در مطب خود بیماران را ویزیت کرده و با این اقدام، بخشی از بار مراجعات به بیمارستان ها قطعا کاهش خواهد یافت.
این پزشک عمومی در پایان یادآور شد: انجام این پویش‌ها در راستای کاهش بار مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است که خود می‌تواند نقش مهمی در کاهش تجمعات به بیمارستان ها وجلوگیری از انتقال بیماری را داشته باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن