سلامت و پزشکی

آمار مبهم جان باختگان مصرف الکل در همدان

پس از گذشت زمانی اندک از ورود مهمان ناخوانده چینی به کشورمان، بازار شایعات متعدد نیز طبق روال معمول شروع به کار کرد.

شایعه‌ای همانند، جلوگیری از ابتلا به شیوع کرونا به واسطه مصرف الکل، که حالا شانه به شانه این ویروس منحوس، جان هم‌وطنان را گرفته و آمار عجیبی را به خود اختصاص داده است.

خرید و فروش الکل تقلبی و مسمومیت و فوت ناشی از این محصول، در برخی از استان‌های کشور همانند البرز و اردبیل آمار بالایی را به خود اختصاص داده، آماری که در استان همدان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

حدود هفته گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سیناهمدان در طی گفت‌وگویی با صدا وسیمای مرکز همدان از فوت ۴ نفر از هم‌استانی‌ها به واسطه مصرف الکل تقلبی خبرداد.

فوت ۴ تن و مسمومیت ۵ فرد به واسطه مصرف الکل تقلبی

همچنین مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از مسمومیت ۹ نفر به‌واسطه مصرف الکل متانول خبرداد.

محمد طاهری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به مسمومیت ۹ نفر از هم‌استانی‌ها به‌دلیل مصرف الکل متانول، تصریح کرد: متاسفانه در این بین ۴ نفر فوت شده‌اند؛ همچنین ۵ فرد دیگر نیز بهبود یافته و اکنون ترخیص شدند.

آمار دانشگاه علوم پزشکی صحت ندارد

این درحالیست که دادستان عمومی و انقلاب همدان آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی را نادرست دانست.

حسن خانجانی در گفت‌وگو با خبرنگار همدان‌آنلاین، با اشاره به آمار منتشرشده از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در رابطه با مصرف الکل تقلبی، بیان کرد: مسمومیت ۹ تن و فوت ۴ همدانی به‌دلیل مصرف الکل تقلبی نادرست بوده و با آمارهای دادستانی تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه دادستانی درخواست ارائه مستندات در این رابطه را به دانشگاه علوم پزشکی ارسال کرده است، گفت: تاکنون این دانشگاه مستندات خود را برای دادستانی ارسال نکرده است؛ پس از ارسال مستندات خواسته شده، بررسی‌های لازم انجام خواهد شد.

خانجانی تعداد متوفیان ناشی از مصرف الکل تقلبی را تا امروز ۳ تن اعلام کرد و افزود: متاسفانه این آمار در کل کشور درحال افزایش است؛ دستگاه قضایی در تلاش بوده تا هرچه سریع تر متخلفین را شناسایی و دستگیر کند.

با این وجود، در شرایطی که تمامی مسئولان کشوری و استانی از راست‌گویی و انتشار اخبار صادقانه و به دنبال آن جذب اعتماد از دست رفته مردم به خودشان سخن می‌گویند ، باید دید که اختلاف آمار مربوط به مصرف الکل تقلبی در استان به چه دلیل بوده و چرا علوم پزشکی از ارائه مستندات خود به دادستانی اجتناب می‌کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن