سلامت و پزشکی

به بیمارستان نروید

یک پزشک عمومی مراجعه غیر ضروری به بیمارستان‌ها را یکی از عوامل گسترش کرونا ویروس در بین مردم خواند.

دکتر امین نیایش در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین با بیان اینکه جلوگیری از ایجاد هر گونه تجمع، یکی از راه های اصلی پیشگیری از سرایت بیماری کرونا و گسترش آن در جامعه است، بیان کرد: لطفا هم‌استانی‌های عزیز قبل از مراجعه به بیمارستان، حتما به سایت http://drhmd.ir/ مراجعه کنند تا بر حسب نیاز خود، متخصص مربوطه را پیدا کرده و با راه‌های ارتباطی با ایشان تماس حاصل نموده و مشکل خود را مطرح کرده و نسبت به اقدامات مورد نیاز حسب تشخیص ایشان، اقدام نمایند.


این پزشک عمومی با تاکید براینکه بهترین راه مبارزه با این بیماری به شدت مسری، عدم خروج از خانه برای انجام کارهای غیر ضروری است، گفت: اکنون با توجه به شیوع بیماری کرونا در ایران و استان همدان، مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها افزایش یافته است (امری که در ایام تعطیلات نوروزی هر سال با توجه به تعطیلی مطب‌ها، شاهد آن هستیم) که بخش مهمی از این مراجعه کنندگان، بیمارانی غیر اورژانسی هستند.

نیایش ادامه داد: توجه فرمائید که خود این مراجعات می‌تواند با ایجاد تجمع در محیط بیمارستانی عامل خطری در گسترش بیماری باشد؛ مضاف بر اینکه می‌تواند تمرکز کادر درمانی بیمارستان‌ها را بر بیماران اورژانسی کمتر کند.

این پزشک عمومی با عنایت به شرایط موجود پویشی تحت عنوان ” کادر بهداشت و درمان داوطلب استان همدان” که توسط همکاران داوطلب با یاری نظام پزشکی شکل گرفته است، تصریح کرد: یکی از اقدامات آن باز نگه داشتن مطب‌ها در ایام تعطیلات بوده و همچنین امکان مشاوره مجازی توسط متخصصین رشته‌های مختلف پزشکی و دندان‌پزشکی، پزشکان و دندان‌پزشکان عمومی، متخصصین داروسازی (از بخش سایر تخصص‌های سایت) و کارشناسان رشته‌های مختلف (از قبیل تغذیه، فیزیوتراپی، مامایی، کار درمانی، روان شناسی و…) است.


نیایش ادامه داد: شایان ذکر است سایت دارای امکانات متنوع دیگری از جمله مراجعه به بخش “مراکز پزشکی و پاراکلینیک” از داروخانه‌ها و مراکز فعال استان همدان ( شامل روزها و ساعت‌های فعالیت، آدرس و شماره تماس)، مراکز دندانپزشکی و … اطلاع یافت.

وی با بیان اینکه در این بخش مشخصات ۶ مرکز جامع خدمات سلامت که برای پایش بیماری‌های واگیر توسط مرکز بهداشت شهرستان همدان فعال گردیده است، عنوان کرد:. با مراجعه به این مرکز می‌توانید تحت پایش قرار گرفته و دیگر نیازی به مراجعه به مراکز درمانی از جمله بیمارستان ندارید.

نیایش با تاکید براینکه این سایت با تلاش شبانه روزی و برای رفع نیازهای درمانی غیراورژانسی هم استانی‌های گرامی ایجاد گردیده است، مطرح کرد: با توجه به نیازهای استان، مرتبا به روزرسانی می‌گردد؛ همکاران گرامی در کلیه رشته‌های مربوط به‌ علوم پزشکی در سراسر استان همدان هم می‌توانند از طریق قسمت ارتباط با ما در سایت یا آی دی تلگرامی @aminniayesh مشخصات و نحوه همکاری خود را اعلام فرمایند.


نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن