اجتماعی

جنازه‌های کرونایی تطهیر و توسط دفان دفن می‌شوند

سرپرست آرامستان همدان با اشاره به اینکه فرآیند دفن و تطهیر یک فرد که بر اثر بیماری ناشی از کرونا فوت کرده هیچ تفاوتی با یک جنازه که بر اثر عوامل مختلف جان خود را از دست داده ندارد گفت: تمام افرادی که بر اثر بیماری کرونا فوت می‌کنند غسل و توسط دفان‌ها دفن می‌شوند.

احمد رحیمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با تکذیب این خبر که دفان‌های آرامستان فاق تجهیزات هستند بیان کرد: این خبر شایعه‌ای بیش نیست و تمام عوامل آرامستان که ارتباط مستقیم با جنازه‌های کرونایی دارند مجهز به لباس‌های مخصوص، دستکش و ماسک هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز ۶ جنازه کرونایی توسط آمبولانس‌های آرامستان حمل ۳ نفر از آنها دفن و ۳ جنازه دیگر به شهرهای دیگر منتقل شدند.

رحیمی با اشاره به اینکه تمام جنازه‌های کرونایی توسط دفان‌ها دفن می‌شود عنوان کرد: به هیچ فردی از بستگان جنازه اجازه نزدیک شدن به قبر داده نمی‌شود و تنها در برخی از موارد به علت سنگین بودن جنازه، دفان مجبور به درخواست کمک از اطرافیان شده است.

وی در پایان اعلام کرد: از فردا طرح ممنوعیت حضور بستگان جنازه در اطراف قبر اجرا خواهد شد و تا زمان دفن جنازه هیچ فردی حق نزدیک شدن به قبر را ندارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن