اقتصادی

کاهش قیمت بازار میوه

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان، از کاهش قیمت میوه و صیفیجات نسبت به شب عید خبر داد.

رضا البرزی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان_آنلاین، بیان کرد: بازار سرگذر مجموعه‌ای رقابتی بوده که ۱۷۰ مغازه در آن فعالیت می‌کنند به همین دلیل امکان گران‌فروشی توسط یک مغازه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه، مردم قیمت‌ها را مقایسه کرده و از مغازه‌ای که اجناس خود را گران بفروشد، خرید نمی‌کنند، افزود: فروشندگان سرگذر سعی در فروش بار خود با قیمت مناسب و تحویل بار جدید برای روز آتی دارند.

وی با ذکر اینکه، قیمت موز به نرخ دلار بستگی دارد، گفت: در حال حاضر قیمت موز نسبت به شب عید کاهش داشته و کیلویی ۱۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه، میوه‌های دولتی هزار تومان کاهش قیمت داشتند، اظهار کرد: هم‌اکنون قیمت خیار حداکثر کیلویی ۶ هزار، گوجه‌فرنگی ۶ الی ۸ هزار، سبزیجات ۷ هزار،کاهو ۴ الی ۵ هزار و پرتغال تامسون ۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی در خصوص گرانی گوجه و خیار توضیح داد: در روزهای ۳ الی ۷ فروردین، به علت بارندگی‌های شدید در جنوب و توزیع کم آن در بازار این اقلام گران شد اما هم‌اکنون کاهش یافتند.

وی با تأکید بر اینکه، قیمت میوه روزانه تعیین می‌شود، عنوان کرد: قیمت روزانه در میدان بار تعیین شده و فروشندگان اجازه اعمال ۱۵ تا ۳۶ درصد سود را دارند.

البرزی با یادآوری برخورد با گران‌فروشان، خاطر نشان کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف با شماره ۱۲۴ تماس گرفته و به تعزیرات شکایت کنند، مأموران نیز در صورت تخلف تشکیل پرونده داده و متخلف جریمه خواهد شد.

۱۱ فروردین, ۱۳۹۹ ۰۱:۰۶ ب.ظ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن