سلامت و پزشکی

شرکت بیش از ۷۲ درصد همدانی‌ها در غربالگری‌کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و رئیس مرکز بهداشت استان همدان از غربالگری کرونا بیش از ۷۲ درصد جمعیت استان از طریق تماس تلفنی و یا اینترنتی خبرداد.

منوچهرکرمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به فعالیت سایت http://salamat.gov.ir در راستای غربالگری کرونا هم‌وطنان، بیان کرد: خوشبختانه استان همدان در این طرح فعال و موفق بوده است؛ تاکنون ۹۰ درصد افرادی که براساس این غربالگری، نیازمند پیگیری فوری بوده‌اند ظرف ۶ تا ۲۴ ساعت مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در ۸۷ درصد موارد ثبت شده در این سایت غربالگری، مورد پیگیری عادی قرار گرفته‌اند، گفت: تاکنون 9900 مادر باردار در استان براساس این طرح شناسایی شده و مورد مراقبت قرار گرفته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و رئیس مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به اینکه کرونا در کودکان هیچ‌گونه علائمی ندارد، گفت: امکان مثبت شدن تست کرونا در کودکان وجود دارد اما خوشبختانه تاکنون هیچ نوزادی در استان به کرونا مبتلا نشده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه قطع زنجیره انتقال کروناویروس در استان همدان علاوه بر تلاش پرسنل بهداشتی درمانی، نیازمند توجه ویژه خانواده افراد مبتلا و اطرافیان آنها است، خاطرنشان کرد: باور به اینکه این بیماری انگ اجتماعی نیست بلکه همانند سرماخوردگی است، فقط به دلیل احتمال سرایت به دیگران باید نکات بهداشتی را رعایت کرد.

کرمی اجتناب از هرگونه ملاقات و دورهمی را الزامی خواند و یادآور شد: شستشوی مکرر دست توسط تمام اعضای خانواده، گردش آزاد هوای اتاق محل استراحت بیمار پس از ترخیص از بیمارستان و مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته در صورت وجود علائم کرونا از دیگر روش‌های مراقبتی و جلوگیری از ابتلا به این ویروس است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن