اجتماعی

ممنوعیت حضور بیش از 7 نفر در محضرخانه‌ها

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق استان همدان حضور بیش از 7 نفر درمحضرخانه‌ها را ممنوع اعلام کرد.

علی محمد مهدوی تبار در گفت و گو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به ارائه پیشنهاد تغییر در فعالیت دفاتر ازدواج و طلاق به ستادملی مبارزه با کرونا، بیان کرد: این پروتکل درستاد مشترکی با وزارت بهداشت درحال تدوین است و یکسری پیشنهادات از سازمان‌های مربوطه ارسال شده است؛ این برنامه  در 5 بند ازجمله برگزاری کلاس‌های مجازی مشاور زوجین، مجاز بودن فعالیت دفاتر  تنها در ساعات اداری و ممنوعیت حضور بیش از 6 نفر در دفترخانه‌ها درحال تدوین است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ممنوعیت حضور بیش از 6 نفر در محضرخانه‌ها از مدتی قبل با هماهنگی‌های صورت گرفته در استان اجرا شده است، مطرح کرد: مدتی قبل این پیشنهاد در استانداری مطرح و با دستور دادستانی  اجرایی شد؛ براساس دستور دادستان حضور بیش از 7 نفر در محضرخانه‌ها برای ثبت ازدواج ممنوع شد.

مهدوی تبار ادامه داد: طرح پیشنهادی  تنها برای ثبت ازدواج بوده و شامل طلاق نمی‌شود؛ لازم به ذکر است این طرح امکان دارد در ستاد ملی مبارزه با کرونا تایید نشود.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، به منظور تنظیم پروتکل ثبت ازدواج در شرایط کرونایی، این پروتکل در پنج بند تنظیم شده است:

مجاز بودن فعالیت دفاتر ازدواج در ساعات اداری و ممنوع شدن ثبت ازدواج و هرگونه فعالیت در غیر از ساعات اداری

این پروتکل نیز ثبت ازدواج در خارج از دفترخانه را ممنوع کرده است..

حضور بیش از 6 نفر در دفترخانه برای ثبت ازدواج ممنوع است..

رعایت این پروتکل تا پایان سال 99 الزامی است.

کلاسهای مشاوره قبل از ازدواج به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن